Klacht: Factuur voor beschadigd boek

op 11 juli 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Gisteren heeft mijn zoon zijn schoolboeken in moeten leveren. Hij kwam thuis met een factuur van € 76,71 voor een boek waaraan vochtschade geconstateerd is. Wij sluiten elk jaar de verzekering/regeling af en waren in de veronderstelling dat dit gedekt is. Na een telefoontje bleek dat dat niet meer van kracht is op de dag van inleveren. Heel beroerd en eerlijk gezegd valt de schade reuze mee, amper zichtbaar en geen bladzijde is gescheurd. Mijn zoon heeft het ook direct aangegeven maar de dame bleef bij haar standpunt, ze keurde het boek af. Hij is een keer overvallen door een regenbui waardoor het iets door zijn tas gelekt is. Het is in elk geval zeker niet zo dat het voldoet aan de criteria van van Dijk die ik in een reactie hieronder lees, dat het boek volgend schooljaar niet meer zou kunnen worden gebruikt. Integendeel, onze kinderen hebben het afgelopen jaren meermalen met aan elkaar geplakte boeken moeten doen die er veel slechter aan toe waren. Reactie van Van Dijk is dat ik het boek kan opsturen voor een tweede beoordeling maar wat de uitslag ook zal zijn, het boek krijg ik niet terug. Als ik de berichten lees betwijfel ik waar ik beter mee af ben. Factuur nu direct voldoen of het boek opsturen op mijn kosten en waarschijnlijk straks toch betalen en het nog nette boek niet terugontvangen. Ik hoor om me heen soortgelijke verhalen en vind het schandalig.

Als de firma Van Dijk educatie het boek gewoon inneemt.
Ze zouden een minder starre houding kunnen aannemen. Kijk naar uw klanten en ga in eerlijk gesprek. Er is altijd ook nog een middenweg.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 11 juli 2017 om 13:51 geantwoord

Beste M. Blom,

Naar aanleiding van uw reactie kunnen wij u meedelen dat het betreffende boek nieuw aan u is geleverd. Wanneer er dan bij inlevering schade aan het boek is, vooral vochtschade, dan wordt het boek niet ingenomen. Uiteraard wordt er rekening mee gehouden dat een boek een schooljaar gebruikt is, maar vochtschade wordt niet geaccepteerd. Ook wanneer het boek voor een tweede beoordeling aan ons toegestuurd wordt zal deze worden afgekeurd. Wanneer er vochtschade is zal de kans dat het boek gaat schimmelen groot zijn. Wij willen niet dat een dergelijk boek aan een klant zal worden uitgeleverd of bij ons op de plank komt te liggen.
De regeling is geldig tot de dag van inlevering. Wij adviseren daarom bij een eventuele volgende keer de schade direct aan ons te melden met het daarvoor bestemde schadeformulier.

VanDijk.

Heeft op 11 juli 2017 om 15:28 geantwoord

Een teleurstellende reactie en houding van Van Dijk educatie. Het boek is nadat het iets vochtig is geworden thuis goed gedroogd. Nogmaals amper nog iets van te zien, laat staan schimmel. Ik kan me niet voorstellen dat er na verloop van tijd alsnog schimmelvorming zal gaan optreden. Goed dat ik nu weet dat jullie advies om het boek op te sturen geen enkele zin zal hebben. Wat een tegenstrijdigheid. Opsturen, dat zal ik dus ook niet gaan doen. Stel je voor dat het alsnog op de verkeerde stapel beland, niet vernietigd word, maar hergebruikt. Fijn te horen dat Van Dijk zich zo om de gezondheid van onze kinderen bekommert en wij dus geen boeken met vochtschade zullen ontvangen.

Alle klachten die gemeld zijn door M. Blom