Klacht: Extreme slijtage was

op 30 juni 2017 over Miele in de categorie Huishoudelijke apparatuur

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij hebben eenaantal jaren terug onze Miele bovenlader wasmachine vervangen door een Miele voorlader. Het is een edition 111 w5877
Ik merkte al gauw op dat de was niet altijd schoon uit de machine kwam op het normale programma voor witte/ bonte was op 60 graden. Er was ook geen sopje te zien. Ik heb met Miele gebeld en er kwam een monteur langs om het waterpijl te verhogen. Ik zag nog steeds geen schuimend zeepzopje maar werd er gezegd dat hoort bij de zuinig afgestelde machine. Ik was nog steeds niet tevreden over het schone resultaat van hoe de was uit de machine kwam.
Ook zag ik dat de was enorm ging slijten! (Ik gebruik nooit een droger.) en daardoor kappot ging. Soms vielen er gaatjes in een theedoek.
Badstoffen hoeslakens gingen gewoon verpulveren, als of ik papieren zakdoekjes per ongeluk had uitgewassen. De trommel en glas van de deur zat onder de pluis. Ik heb Miele gemaild met foto’s er bij van hoe dit er uit zag. Ik vertelde dat het niet de bedoeling was dat de was werd opgegeten.
Ik geef yoga en shiatsu op de mat, dit geeft weinig was en af en toe een massage op de tafel. Hier gebruik ik dan een beetje olie bij. Ik kreeg als reactie, oohh u gebruikt de machine zakelijk! Dan vervalt van af nu uw garantie! Einde verhaal van hun kant… Ook is er niks met de klacht gedaan.
Van uit de winkel werd er gezegd, als je de was schoon wilt krijgen moet je het lange programma witte/bonte was gebruiken op 90 graden (duurt meer dan 3 uur draaien en je kunt echt niet alles zo heet wassen!) als ik dat zou doen, blijft er helemaal niks meer van onze kleding over!!
Ik was dus alles maar op fijne was, met een vlekken programma om het schoon te krijgen, dat lukt! Maar ondanks dat slijt alles gewoon door…
Ik zal een voorbeeld foto bij voegen van een eerst dik badstof hoeslaken, dat is nu helemaal gaar.
Mooie kledingstukken was ik op de hand in een emmer en sopje, dat vertrouw ik de machine zeker niet toe. Dit kan niet de bedoeling zijn van zo’n dure wasmachine.

Gewenste Oplossing:

Er is niks met de klacht gedaan, sterker nog de klacht is terug geschoven met de uitspraak, van af nu vervalt uw garantie.
Miele zou de klacht moeten aanvaarden en een ander type wasmachine ter beschikking moeten stellen die wel goed werkt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Miele

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Miele nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door M.j. Adema