Klacht: Extreem hoge kosten, boven ingesteld plafond+ geen tussentijdse wijziging mogelijk of opzegging door betaling abonnement

op 13 september 2017 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Ooit ben ik overgestapt naar Simpel vanwege de lage kosten. Toch kreeg ik al eerder, ondanks volledige dekking van Wifi, erg hoge internetkosten voor mijn rekening. Hier heb ik contact over gehad en ik heb een klein deel ervan terug gekregen. Ook heb ik advies gevraagd hoe hiermee om te gaan. Het advies luidde: stel een kostenplafond in en pas je abonnement op tijd aan zodat je binnen de bundel blijft. Zo gezegd zo gedaan. Onderweg naar Frankrijk helemaal blij vanwege de nieuwe Europese regelgeving met daarbij de lage kosten. Toch kreeg ik zonder waarschuwing de melding dat ik veel geld moest overmaken vanwege overschreden datalimiet. Dat heb ik betaald om zo (via internet) mijn abonnement aan te passen. Helaas ging dit niet direct in, zoals wel was verteld, maar pas na mijn vakantie. Kortom 65 euro kosten, geen internet buiten wifi en een telefoontje naar Simpel. Aardig tewoord gestaan maar ondertussen al 2 weken wachtende aangezien het gesprek teruggeluisterd moet worden. Het plafond schijnt niet te werken wanneer deze op 0 euro staat, ook al zie je daar als klant niets van. De waarschuwing voor data is niet doorgekomen omdat de data binnen een bepaalde tijdseenheid is gebruikt en het abonnement is nu uiteindelijk wel aangepast al heb ik daarbij mijn onbeperkt bellen verloren. Vanwege de problemen en voor mij slechte afhandeling heb ik voorgesteld mijn abonnementsgeld voor het komend jaar in 1 keer vooruit te betalen met de voorwaarde dat mijn nummer dan weer vrijgegeven wordt voor bij een andere provider maar Simpel werkt hier niet aan mee. Telefonistes zijn uiterst vriendelijk maar lijken ook een ‘plafond’ te hebben in wat ze mogen doen, toezeggen, bekijken etc en daardoor blijft de klacht vooralsnog staan

Ik ben tevreden wanneer alle kosten boven het door mij ingestelde plafond worden betaald en ik daarnaast voor een abonnementsvorm kan kiezen om bovenstaande klachten te voorkomen. Aangezien Simpel geen onbeperkt bellen en internet aanbiedt zal ik hiervoor naar de concurrent moeten. Gezien de bovenstaande problemen en onjuiste voorstelling vanuit Simpel zou ik het waarderen als Simpel mijn contact dan alsnog kan ontbinden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 09 oktober 2017 om 16:24 geantwoord

Beste meneer Alders,

Vervelend om te lezen dat uw factuur hoger is uitgevallen dan verwacht. Ik zie dat u inmiddels contact heeft gehad met mijn collega's en dat zij u een compensatie hebben aangeboden.

Ik hoop dat u naar tevredenheid bent geholpen en mocht u naar aanleiding hiervan toch nog vragen hebben, dan hoor ik dit graag.

Casper

Simpel

Heeft op 09 oktober 2017 om 17:32 geantwoord

Er is geen oplossing gekomen. Ik heb wel gelijk gekregen maar er is geen verantwoordelijkheid genomen. Ik krijg maar een deel van de kosten terug, en mag geen afstand doen van het abonnement. Ook is het abonnement niet aangepast. Bovendien is niet gereageerd op mijn mail met vraag, vanwaar mijn klacht hier is geplaatst

Alle klachten die gemeld zijn door Almerevandaag