Klacht: Extreem hoge jaarafrekening

op 29 maart 2017 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Op donderdag 23 maart heb ik mij jaar afrekening ontvangen en volgens de berekening van oxxio heb ik 3999 cup gas gebruikt in een jaar.
Dit kan nooit kloppen wij wonen met zijn tweeen ..1 volwassen en 1 kind in een klein eengezinswoning.
Gelijk hierover gebeld en opnieuw mijn meterstand van gas doorgegeven ,want dat had ik verkeerd doorgegeven de cijfers achter de komma heb ik ook meegenomen.
Volgens de klantenservice medewerkster schilde de nieuwe meterstand die ik heb doorgegeven niet veel met de vorige dus het zou kloppen dat ik zoveel gas heb gebruikt.
Na een moeilijke gesprek werd mij gezegd dat ik een gas lekage zou hebben en dat ik de woningbouw moest inschakkelen.
Ook werd mij gezegd dat in 2015 een inschatting is gemaakt en dat het misschien nu rechtgetrokken wordt ? Inplaats dat ik zeker weet dat ik altijd mijn meteestanden doorgeeft.
Ik heb gebeld met me vorige leverancier en de meterstanden vanaf 2014 terug gevraagd en samen met mijn buurman die onder 1 kap met mij woont een berkening gemaakt aan de hand van de meteratand van oktober 2014 en de huidige gas meterstand uit die berekening zou ik ongeveer 1600 cup gas per jaar gebruiken.
Vrijdag 24 maart weer gebeld met oxxio en uitgelegd dat ik zelf een berekening had gemaakt met me buurman en dat wij op een hele andere bedrag zijn uitgekomen , helaas voor de zoveelste keer niet uit gekomen met een medewerker omdat er volgens hun de meterstanden die ik heb doorgegeven daarvan uit is hun berekening gemaakt en een nieuwe berekening kan niet gemaaakt worden.
Zo heb ik een paar keer gebeld denkende dat iemand anders mij zou begrijpen ..maar helaas ik sta machteloos tegen over oxxio met een rekening van 2085 euro en een maand bedrag van 335 per maar voor 2 personen !
Van oxxio moet ik Liander bellen om naar de meterkast te komen kijken of daar iets aan mankeert .
In de 15 jaren die ik in nederland woon heb ik nooit zoveel terug moeten betalen .
Mijn verwarming is altijd tussen de 15 en 20 niet hoger .

Ik zou heel tevereden zijn als oxxio een nieuwe berekening maakt van mijn gas en ook concrete aanwoorden op mijn vragen niet het probleem op mij blijven schuiven.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 25 april 2017 om 12:33 geantwoord

Beste mevrouw, heer Raphaela,

Ik kan mij goed voorstellen dat je geschrokken bent van de hoge jaarafrekening. Het is zeke rniet onze bedoeling om dit problem op jouw af te schijven, maar we kijken naar d ebeschikbare gegevens die wij hebben om de jaarnota te kunnen maken. Ik zie dat je vanaf 18 maart 2015 klant van ons en dat de meterstand toen geschat is. Dit is vermoedelijk bij je overstap gebeurd. Heb je een werkelijke meterstand van omstreeks deze periode? Het gasverbruik die we nu in rekening brengen is 3914 m3 en gaat over het verbruik van de afgelopen 2 jaar. Dit is gemiddeld 1957 m3 per jaar. Je geeft aan dat je hiervoor een andere leverancier had, heb je de meterstanden en het verbruik daarmee vergeleken? Het zou heel goed kunnen dat je bij je voirge leverancier langer geschat bent en nu dit verbruik bij ons in rekening gebracht krijgt, omdat wij een werkelijke meterstand hebben.

Ik adviseer je de nota's van je vorige leveranciers te controleren op schattingen of meterstanden.

Groet,

Esther
Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Migahaira