Klacht: Extra taxi-kosten door storing treinen Schiphol (28-06)

op 03 juli 2012 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik was donderdagochtend ruim op tijd op Centraal Station in Rotterdam, om de trein naar Schiphol te maken. Via de trein kan ik rustig aan mijn vakantie beginnen, dacht ik.

Echter, op CS kwam ik er achter dat er een grote treinstoring rondom Schiphol was. Echter, een conducteur wist te vertellen dat men via Leiden kon overstappen naar Schiphol, en dat die trein nog wel reed. Ik heb dus de trein naar Leiden genomen om 08.52 met de bedoeling om in Leiden over te stappen. Echter, in de trein kwam een andere conducteur die aangaf dat er nu helemaal GEEN treinverkeer rondom Schiphol mogelijk was, en dat reizigers daardoor te laat kunnen komen. Er zouden wel bussen ingezet worden, maar deze zouden pas later beschikbaar zijn, omdat veel bussen werden ingezet voor schoolreisjes voor de basisschool-leerlingen.

Om mijn vlucht alsnog te halen en om op tijd in te checken, heb ik noodgedwongen de taxi vanuit Leiden naar Schiphol moeten nemen. Ik was net nog op tijd, anders had ik mijn vlucht gemist. Ik heb daardoor 70 euro extra kosten moeten maken. Als de treinen gewoon reden én als de communicatie over de storing optimaal was, dan had ik deze kosten niet hoeven te betalen. NS is bij het kopen van mijn treinkaartje dus niet haar verplichting nagekomen: Mij van A naar B brengen.

Ik vraag allereerst om een begripvolle houding van de NS, en daarnaast wil ik mijn treinkaartje + de taxi-kosten vergoed krijgen.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 03 juli 2012 om 13:31 geantwoord

Meegedeeld dat wij niet aansprakelijk zijn voor deze kosten. Wel gezegd dat wij in principe eenmalig de klant tegemoet willen komen. Dit hangt wel af van bepaalde gegevens. Wij hebben die gegevens bij de klant opgevraagd.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door NLO