Klacht: Extra kosten door ongevraagde verzekering en nog veel meer

op 24 juli 2017 over Gold Car in de categorie Autoverhuur

Ik had een auto gereserveerd type F, benzineauto. Daarbij zat een maximum aantal km par dag. (Dit was 90 km) Daarnaast had in in Nederland nog een extra verzekering afgesloten bij AXA, zodat ik ook verzekerd was voor het eigenrisico in geval van schade. Ik was er van op de hoogte dat ik dan wel borg zou moeten staan via mijn creditcard voor dit bedrag. En dit was ook geen probleem. Bij het afhalen van de door mij gereserveerde auto gaf de mederwerker van Goldcar echter aan dat deze verzekering niet voldoende was en geen dekking gaf op schade die door mij zelf veroorzaakt zou worden. Om de auto mee te krijgen MOEST ik een extra verzekering afsluiten. De medewerker was in zijn benadering behoorlijk agressief en opdringerig. Na betaling kreeg ik te horen dat de gereserveerde auto niet beschikbaar was maar dat er daarvoor in de plaats wel een Volkswagen Caddy beschikbaar was. Achteraf bleek dit om een anderen klasse te gaan, een S-klasse. De medewerker heeft daarbij niet vermeld dat er extra kosten aan verbonden waren omdat het om een diesel auto ging.
Eenmaal op mijn bestemming aangekomen ben ik alles goed gaan nalezen en heb ik gebeld met zowel AXA als Goldcar. Bij AXA gaven ze me aan niets voor me te kunnne doen en verwezen ze me door naar Goldcar. Bij Goldcar gaven ze me ook aan niets voor me te kunnen doen omdat ik niet binnen 24 uur contact met ze had opgenomen, maar pas 26 uur later. In mijn gesprek gaf ik aan geen gebruik te willen maken van de extra verzekering van 371,95 euro en geen extra kosten wilde betalen voor een diesel auto waar ik nooit om had gevraagd. Ik wilde gewoon de klasse (F/benzine) die ik ook in eerste instantie had gereserveerd. In overleg met een mederwerker van het callcenter kreeg ik daarop het advies om naar het kantoor van Goldcar te gaan en aangezien ik dichterbij Granada zat als bij Malaga was dit ook mogelijk. Hij gaf aan dat ikdaar in ieder geval de kosten van de extra verzekering terug gestort kon krijgen maar dat het mogelijk lastig was de auto om te ruilen aangezien op de locatie in Granada minder auto’s beschikbaar waren. Blij met de oplossing maar met enige twijfel de rit van 1,5 uur naar Granada voor niets te maken vroeg ik hem zijn naam en of hij onze afspraak in een mail kon bevestigen. Dit was beide niet mogelijk maar hij verzekerde mij dat het goed zou komen. Eenmaal bij de balie kon ik gewoon weer contact opnemen met een medewerker van het callcenter van Goldcar en alles zou genoteerd in mijn dossier staan. Echter dit bleek bij aankomst in Granada niet het geval. Na een uitgebried gesprek met zowel de medewerkers op ed klokatie (die ook zeer lomp en onvriendelijk waren) en verschillene medewerkers op het callcenter te hebben gesproken was de conclusie dat ik onverrichte zaken naar huis kon gaan. Een verloren dag en ook nog eens onnodig 200 extra km gemaakt.

- Als ik de betaalde bedrag van 371,95 voor de extra ongewilde verzekering krijg teruggestort.
- De extra belaste kosten voor de diesel niet krijg doorbelast.
- Het verschil in de klasse van F naar S krijg gecompenseerd

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gold Car

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gold Car nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bianca P