Mijn Klacht:
Via Expedia hadden we het Spurv Yggotel in Berlijn geboekt voor 3 nachten (1 mei t/m 4 mei) met reserveringsnummer 73023681163810 (op naam van L. Strik).
Echter, bij aankomst bleek het hotel overboekt te zijn. Het werd ons op een zeer onvriendelijke manier duidelijk gemaakt dat het hotel zelf hier niet voor aansprakelijk was en dat we het zelf uit moesten zoeken. Hierop volgende hebben we 2 keer drie kwartier met Expedia aan de lijn gehangen om een oplossing te zoeken. Deze kwam er echter niet. Er werden telefonisch wat hotels voorgesteld waar we in plaats van het originele hotel zouden kunnen overnachten, maar na continue in de wacht gezet te zijn bleek bij deze hotels steeds ‘geen plaats’ te zijn.
Logisch ook, volgens de voorwaarde moet Expedia eventuele extra kosten dekken die komen kijken bij een overplaatsing na overboeking van het originele hotel, en aangezien het erg last minute was zouden deze kosten uiteraard 4 keer zo hoog uitvallen als wat wij origineel hadden betaald. Ik kan me vanuit het bedrijfsperspectief enigszins voorstellen dat we met excuses als ‘er is geen plaats’ afgewimpeld worden, maar moreel gezien kan dit natuurlijk niet.
Hoe Expedia hiermee omging: tot twee keer toe, na het voorstellen van een aantal hotels die steeds toch ‘geen plaats hadden’, gewoon ophangen en het afschuiving op de internetverbinding. De eerste keer geloofde we het nog, de tweede keer werd het wel erg toevallig, al helemaal gezien het feit dat er aan onze kant niks mis was met de verbinding.
Met andere woorden: bij een overboeking komt Expedia je niet helpen. De medewerkers kwamen erg behulpzaam over, maar onder aan de streep geven ze er niks om al slaap je op straat. Als zij maar niet voor de kosten op hoeven te draaien.
Gewenste Oplossing:
Een financiƫle compensatie voor de tijd en moeite die wij zelf in het zoeken van een oplossing hebben moet steken zonder het ontvangen van enige hulp hierbij.
