Klacht: EXPEDIA OPLICHTERS

op 08 september 2018 over Expedia in de categorie Online Reisbureaus

Ik heb geboekt bij Expedia.nl naar mijn vakantie bestemming. Ik heb express gekozen voor een nationale vluchtmaatschappij:Royal air maroc. Ik heb bewust NIET gekozen voor een budgetmaatschappij. Omdat goedkoop meestal duurkoop is. De ticket bij Expedia.nl waren evenduur als op de site van Royal Air Maroc. Alleen krijg je bij Royal Air Maroc voor hetzelfde prijs ruim bagage, omdat dat hun beleid is. Bij elke ticket van Royal air Maroc zit automatisch 23 KG ruimbagage 10KG handbagage, dat zit in het totale prijs verwerkt. Je hoeft dus niks extra bij te betalen. EXPEDIA daar in tegen verkoopt vliegtickets apart en daarnaast moet je nog eens betalen voor ruimbagage. Dat terwijl dat niet de regels zijn van de betreffende vliegmaatschappij. Eenmaal aangekomen op schiphol is mij verteld door de medewerker van de incheckbalie dat ik geen ruimbagage mee mocht mee nemen, omdat ik via expedia enkel een ticket heb aangeschaft. Daar stond ik dan met mij 23KG ruimbagage. Ik heb aangegeven dat ik vaker met Royal air Maroc heb gevlogen en dat ik nooit heb betaald voor ruimbagage. Ik heb dus ter plekke telefonische contact opgenomen met expedia. Mevrouw aan de telefoon heeft mij verteld dat ik inderdaad moest betalen voor de ruimbagage. Ik heb het contact verbroken en heb gebeld met de luchtvaartmaatschappij Royal air maroc, zij hebben mij verteld dat elke vliegticket van Royal air maroc het volgende bevat: ticket, 23 KG ruimbagage, 10KG handbagage en eten aan boord. Ik heb dit natuurlijk direct doorgegeven aan de medewerker van de incheckbalie. Zij heeft daarna zelf contact opgenomen met Royal air Maroc en die hebben haar precies hetzelfde verteld. Ik had dus gewoon recht op 23KG ruimbagage, de medewerker heeft per direct mijn koffer ingecheckt.

Ik ben van mening dat Expedia moet stoppen met oplichten. Want in feite kopen zij tickets in van Royal air maroc, deze verkopen ze voor dezelfde prijs als de luchtvaartmaatschappij aanbieder. Alleen dien je bij Expedia wel voor ruimbagage te betalen, terwij elke ticket van de luchtvaartmaatschappij Royal air Maroc ruimbagage bevat. Dus in feite betaal je bij expedia voor iets waar je eigenlijk automatisch recht op hebt.
Even een voorbeeld: JAN koopt via Expedia een ticket naar Marrakech voor 150 EU, JAN betaalt daarnaast 15EU extra aan expedia voor 23KG ruimbagage. In totaal dus 165EU.
PIET koopt via royal air maroc een ticket naar Marrakech voor 150EU, dat is tevens ook het totale prijs met daarin ruimbagage ingegrepen. JAN en PIET komen allebei aan op Schiphol en beide worden netjes ingecheckt met hun ruimbagage. Dat terwijl JAN eigenlijk zonder 15EU extra te betalen ook gewoon recht had op 23KG ruimbagage. Aangezien beide vliegen met hetzelfde maatschappij en die maatschappij geeft automatisch 23KG ruimbagage p.p weg. Conclusie: Expedia vraagt extra geld voor een dienst, terwijl klant daar kosteloos automatisch recht op heeft. DIEVEN.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Expedia

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Expedia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hicham1511