Klacht: Expedia biedt totaal geen service als er iets mis gaat

op 25 augustus 2017 over Expedia in de categorie Online Reisbureaus

We hebben een vlucht geboekt bij Expedia van Taipei naar Amsterdam.
Helaas niet rechtstreeks maar met een tussenstop in Shanghai bij met een overstaptijd van ruim 3 uur.
De vlucht van Taipei naar Shanghai is vertraagd waardoor we de aansluitende vlucht naar Amsterdam misten.
Ter plekke via Skype met Expedia gebeld, zij zeggen niets voor ons te kunnen doen en we moeten maar contact met de luchtvaartmaatschappij opnemen.
Uiteraard nam ik geen genoegen met dat antwoord maar 10 minuten en een gesprek met een leidinggevende verder bleef men volharden.
Op de website van de luchtvaartmaatschappij staat dat je contact moet opnemen met het reisbureau waar het ticket gekocht is.
Dit kan Expedia niet maken, zogenaamd ’s werelds grootste reisbureau….
We zijn om 2 uur ’s nachts gestrand in een hotel in Shanghai en gaan morgenochtend vroeg weer naar het
vliegveld om te kijken wat de luchtvaartmaatschappij dan wel voor ons kan betekenen.
Expedia biedt dus totaal geen service terwijl zij hiertoe wettelijk wel verplicht zijn, het ticket is immers bij hen aangeschaft.
Na terugkomst in Nederland kan Expedia dan ook zeker juridische stappen tegemoet zien, ook om hiermee een duidelijk statement te maken.
Voor nu is het advies: boek geen vliegtickets bij “reisbureau” Expedia maar gewoon bij de luchtvaartmaatschappij
want als er iets misgaat, geeft Expedia niet thuis.
Bovendien heeft Expedia slecht personeel op de service zitten, vaak info moeten herhalen terwijl Expedia dat nota bene in het eigen systeem
zo moet kunnen zien en ook totaal geen medeleven of begrip.

Als Expedia de klacht oplost maar die kans hebben ze al gehad en wij blijven hier niet in Shanghai zitten afwachten of Expedia nu wel in aktie komt. Dit is meer een waarschuwing voor andere consumenten die een vliegticket via Expedia willen boeken.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Expedia

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Expedia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door expediaklacht