Klacht: Examenkosten HBO Technische Informatica

op 29 februari 2020 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik volg de opleiding HBO Informatica van de LOI. Helaas gaat dit met horten en stoten omdat het op zijn zachts gezegd een zooitje is bij de LOI. Ik zit tegenwoordig meer aan de lijn met de klantenservice dan dat ik aan studeren toekom.

Zoals gezegd volg ik dus de HBO Informatica en betaal mijn examenkosten maandelijks a 79eur, veel (de meeste) examens zijn externe examens. (Dat is 3800 eur voor de gehele opleiding!) Nu is het antwoord dat ik krijg van de klantenservice dat deze kosten niet inbegrepen zitten in dit bedrag. Belachelijk! Dit is nergens duidelijk te vinden op de site.

In artikel 11 van de voorwaarden; de paragraaf over het “Opleidingen met examens die worden afgenomen door een andere exameninstantie” Hierin staat nergens dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de kosten van deze examens en deze niet inbegrepen zijn in de maandelijkse kosten. Zelfs in de voorgaande paragraaf ad. 1 staat alleen dat ik het examen geld moet voldoen, niet dat deze kosten niet inbegrepen zijn in de opleiding.

Via klacht.nl kwam ik iemand anders met dezelfde klacht tegen (https:www.klacht.nlloiklachtmeerdere-klachten-hbo-software-engineering) waarbij de LOI aangaf dat deze kosten wel inbegrepen zijn.
Kunnen iemand mij dezelfde bevestiging geven? Iedere keer als ik nu een examen wil boeken moet ik de klantenservice bellen (krijg ook iedere keer een ander antwoord) en dan duurt het weer 3 weken. Je kan nagaan dat de stof dan inmiddels is weggezakt.

Ik hoop dat jullie mij een oplossing kunnen bieden want met de klantenservice kom ik er niet uit. (hier zou ook een compensatiebedrag voor moeten staan als ze na 7 dagen nog niet gereageerd hebben; wij zijn tenslotte klant!)

Mijn opleiding bestaat grotendeels uit externe examens. Dat zou betekenen dat ik 3800eur betaal voor kosten die ik nooit ga maken en waarschijnlijk beter zelf kan betalen. De LOI is in de bepaling dat externe examens niet onder deze regeling vallen niet duidelijk geweest bij het aangaan van de overeenkomst noch is het onrealistisch dat ik deze aanname zelf had kunnen doen gezien de kosten van de opleiding.

Ik ben tevreden wanneer
- de LOI haar verplichtingen nakomt en de kosten van ALLE examens vergoed.
- De 3800 euro gerestitueerd wordt
- Iemand mij kan aanwijzen waar in de overeenkomst ondubbelzinnig beschreven staat dat deze kosten voor mijn eigen rekening komen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

6 maanden geleden - Beste Bert,Bedankt voor je duidelijke beschrijving van de klacht!Wij zullen moeten overleggen met de studieleiding hieromtrent en zullen je zo spoedig mogelijk voorzien van een terugkoppeling.Met vriendelijke groet,Wishal, LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht bertisloimoe

5 maanden geleden - Ik begrijp dat we allemaal druk bezig zijn met andere zaken op dit moment maar ik ben wel benieuwd of er al nieuws te melden is over mijn klacht.

Reactie van de melder van de klacht bertisloimoe

4 maanden geleden - @Robbin @klacht.nl We zijn inmiddels bijna 3 maanden verder, kan iemand mij een update geven?

Alle klachten die gemeld zijn door bertisloimoe