Klacht: Examen inzage

op 30 januari 2018 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Geachte heer, mevrouw,
Zaterdag 13 januari heb ik inzage in het Nederlandse examen
Tot mijn teleurstelling zat er geen correctie op de opgave en punten bij. Dus kon ik niet inzien wat mijn fouten waren.
Ik heb jullie hierover gemaild en krijg dit als antwoord. “Het is aan u zelf om uw antwoorden met de modelantwoorden te vergelijken en te beoordelen wat u wel of niet goed hebt gedaan”. Bij vraag 1 en 2 waren de correcte antwoorden niet te zien. Ook kan ik niet zien waarop het geven cijfer is beoordeeld.

En aub mijn klacht niet als opgelost markeren als het niet opgelost is.

Ik heb de recht om te weten hoe de docent aan het gegeven cijfer is gekomen

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over LOI

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

2 weken geleden - Beste Justine, Ik zal je bericht nogmaals voorleggen aan ons examenbureau en kom erop terug zodra we een reactie hebben. Met vriendelijke groet, Patricia LOI Webcare

Bericht van LOI

1 week geleden - Beste Justine, Er is nader onderzoek verricht door het Examenbureau naar jouw exameninzage. Het dossier bij een inzage bevat het examen, antwoorden van de student en de modeluitwerking. Dit was ook zo bij jou. Echter, hebben wij geconstateerd dat bij een deel van de modeluitwerking helaas een beoordelingsbijlage ontbrak. Waarvoor onze excuses. Bij vraag 3 is dit wel meegenomen met de modeluitwerking en bij de overige twee vragen wordt er doorverwezen naar de beoordelingsbijlage en deze ontbrak helaas. Wij willen jou graag de mogelijkheid aanbieden om opnieuw inzage te komen doen voor jouw examen met alle benodigde gegevens. Indien je dit wenst, is dit op zijn vroegst mogelijk op: - 23 februari - 9 maart - 24 maart Onze oprechte excuses voor het ontstane ongemak. Wij hopen je hiermee van een passende oplossing te hebben voorzien. Ik verneem het graag indien je hier gebruik van wenst te maken. Met vriendelijke groet, Thirza LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Just1987

1 week geleden - Hallo, Bedankt voor uw bericht. Ik vind het heel jammer dat op deze wijze bekend wordt dat de exameninzage niet compleet was. Ik heb hierover verschillende keren rechtstreeks naar jullie gemaild. Kan ik aan de hand van de beoordelingsbijlage de gemaakte fouten zien Of moet ik zelf achterhalen wat de fouten waren? Want als het een algemene beoordeling is waar in mijn gemaakte fouten zelf moet gissen heb ik niks aan. Daarnaast wil ik graag enige vorm van compensatie want ik moet 133 kilometer reizen om naar het hoofdkantoor te komen en ook moet ik vrij van mijn werk nemen om het examen nogmaals te kunnen inzien.

Bericht van LOI

1 week geleden - Beste Justine, Dat begrijp ik zeker dat het vervelend is. Het was helaas niet direct inzichtelijk. Het 'geluk' was voor ons dat het enkel bij jou was dat dit onderdeel ontbrak en niet bij overige studenten. Uiteraard wel zeer vervelend dat het jou precies is overkomen. De reiskosten wil ik daarom graag voor je vergoeden van jouw eerste inzage. Ik heb derhalve een bedrag van €26,60 in mindering gebracht op jouw eerstvolgende lesgeldtermijn van februari. Dit zou de kosten moeten dekken voor de retourrit. Dit is berekend op basis van de kortste route volgens de ANWB Routeplanner, vanuit jouw adres naar ons kantoor en terug. Ik hoop je hiermee een passende oplossing te hebben geboden. Graag verneem ik zo spoedig mogelijk welke datum jouw voorkeur naar uit gaat voor de inzage. Bij een inzage krijg je het examen, jouw antwoorden en de modeluitwerking. Dit maal uiteraard met de ontbrekende bijlage van de modeluitwerking. Met vriendelijke groet, Thirza LOI Webcare

Bericht van LOI

6 dagen geleden - Beste Justine, Helaas heb ik tot op heden geen reactie meer mogen ontvangen. De eerstvolgende mogelijkheid voor de exameninzage nadert al snel. Om er voor te kunnen zorg dragen dat alles voor je klaar ligt wil ik tijdig jouw voorkeur aan het Examenbureau kunnen doorgeven. Heb je wellicht al een idee wanneer je de inzage wenst te doen? Indien je er geen gebruik van wenst te maken, verneem ik dat uiteraard ook graag. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Thirza LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Just1987

4 dagen geleden - Hallo Thirza, Natuurlijk wil ik gebruik maken van de exameninzage maar ik wil echt weten of ik aan de hand van de beoordelingsbijlage de gemaakte fouten zien. Als het een algemene beoordeling is, waarin ik de gemaakte fouten zelf moet gissen heb ik niks aan. In je bericht geeft jij aan dat er een modeluitwerking bij beoordelingsbijlage ontbrak, maar deze twee opgaven zijn brieven dus neem ik aan dat ik de specifieke gemaakte fouten niet kan zien. De reden van een exameninzage is om inzicht te krijgen van de gemaakte fouten en als dat niet bijstaat dan snap ik het doel van de inzage niet. Het zal zonde als ik weer voor niks helemaal naar Leiderdorp moet komen en niks wijzer word. Gezien ik al een keer voor niks ben gekomen vind ik het mijn recht dat het allemaal goed wordt uitgezocht zodat dit niet weer gebeurd.

Bericht van LOI

3 dagen geleden - Beste Justine, Ik zal je bericht voorleggen aan het Examenbureau en kom er zo spoedig mogelijk bij je op terug. Met vriendelijke groet, Thirza LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Just1987