Klacht: Examen inzage

op 30 januari 2018 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Geachte heer, mevrouw,
Zaterdag 13 januari heb ik inzage in het Nederlandse examen
Tot mijn teleurstelling zat er geen correctie op de opgave en punten bij. Dus kon ik niet inzien wat mijn fouten waren.
Ik heb jullie hierover gemaild en krijg dit als antwoord. “Het is aan u zelf om uw antwoorden met de modelantwoorden te vergelijken en te beoordelen wat u wel of niet goed hebt gedaan”. Bij vraag 1 en 2 waren de correcte antwoorden niet te zien. Ook kan ik niet zien waarop het geven cijfer is beoordeeld.

En aub mijn klacht niet als opgelost markeren als het niet opgelost is.

Ik heb de recht om te weten hoe de docent aan het gegeven cijfer is gekomen

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over LOI

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

2 maanden geleden - Beste Justine, Ik zal je bericht nogmaals voorleggen aan ons examenbureau en kom erop terug zodra we een reactie hebben. Met vriendelijke groet, Patricia LOI Webcare

Bericht van LOI

2 maanden geleden - Beste Justine, Er is nader onderzoek verricht door het Examenbureau naar jouw exameninzage. Het dossier bij een inzage bevat het examen, antwoorden van de student en de modeluitwerking. Dit was ook zo bij jou. Echter, hebben wij geconstateerd dat bij een deel van de modeluitwerking helaas een beoordelingsbijlage ontbrak. Waarvoor onze excuses. Bij vraag 3 is dit wel meegenomen met de modeluitwerking en bij de overige twee vragen wordt er doorverwezen naar de beoordelingsbijlage en deze ontbrak helaas. Wij willen jou graag de mogelijkheid aanbieden om opnieuw inzage te komen doen voor jouw examen met alle benodigde gegevens. Indien je dit wenst, is dit op zijn vroegst mogelijk op: - 23 februari - 9 maart - 24 maart Onze oprechte excuses voor het ontstane ongemak. Wij hopen je hiermee van een passende oplossing te hebben voorzien. Ik verneem het graag indien je hier gebruik van wenst te maken. Met vriendelijke groet, Thirza LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Just1987

2 maanden geleden - Hallo, Bedankt voor uw bericht. Ik vind het heel jammer dat op deze wijze bekend wordt dat de exameninzage niet compleet was. Ik heb hierover verschillende keren rechtstreeks naar jullie gemaild. Kan ik aan de hand van de beoordelingsbijlage de gemaakte fouten zien Of moet ik zelf achterhalen wat de fouten waren? Want als het een algemene beoordeling is waar in mijn gemaakte fouten zelf moet gissen heb ik niks aan. Daarnaast wil ik graag enige vorm van compensatie want ik moet 133 kilometer reizen om naar het hoofdkantoor te komen en ook moet ik vrij van mijn werk nemen om het examen nogmaals te kunnen inzien.

Bericht van LOI

2 maanden geleden - Beste Justine, Dat begrijp ik zeker dat het vervelend is. Het was helaas niet direct inzichtelijk. Het 'geluk' was voor ons dat het enkel bij jou was dat dit onderdeel ontbrak en niet bij overige studenten. Uiteraard wel zeer vervelend dat het jou precies is overkomen. De reiskosten wil ik daarom graag voor je vergoeden van jouw eerste inzage. Ik heb derhalve een bedrag van €26,60 in mindering gebracht op jouw eerstvolgende lesgeldtermijn van februari. Dit zou de kosten moeten dekken voor de retourrit. Dit is berekend op basis van de kortste route volgens de ANWB Routeplanner, vanuit jouw adres naar ons kantoor en terug. Ik hoop je hiermee een passende oplossing te hebben geboden. Graag verneem ik zo spoedig mogelijk welke datum jouw voorkeur naar uit gaat voor de inzage. Bij een inzage krijg je het examen, jouw antwoorden en de modeluitwerking. Dit maal uiteraard met de ontbrekende bijlage van de modeluitwerking. Met vriendelijke groet, Thirza LOI Webcare

Bericht van LOI

2 maanden geleden - Beste Justine, Helaas heb ik tot op heden geen reactie meer mogen ontvangen. De eerstvolgende mogelijkheid voor de exameninzage nadert al snel. Om er voor te kunnen zorg dragen dat alles voor je klaar ligt wil ik tijdig jouw voorkeur aan het Examenbureau kunnen doorgeven. Heb je wellicht al een idee wanneer je de inzage wenst te doen? Indien je er geen gebruik van wenst te maken, verneem ik dat uiteraard ook graag. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Thirza LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Just1987

2 maanden geleden - Hallo Thirza, Natuurlijk wil ik gebruik maken van de exameninzage maar ik wil echt weten of ik aan de hand van de beoordelingsbijlage de gemaakte fouten zien. Als het een algemene beoordeling is, waarin ik de gemaakte fouten zelf moet gissen heb ik niks aan. In je bericht geeft jij aan dat er een modeluitwerking bij beoordelingsbijlage ontbrak, maar deze twee opgaven zijn brieven dus neem ik aan dat ik de specifieke gemaakte fouten niet kan zien. De reden van een exameninzage is om inzicht te krijgen van de gemaakte fouten en als dat niet bijstaat dan snap ik het doel van de inzage niet. Het zal zonde als ik weer voor niks helemaal naar Leiderdorp moet komen en niks wijzer word. Gezien ik al een keer voor niks ben gekomen vind ik het mijn recht dat het allemaal goed wordt uitgezocht zodat dit niet weer gebeurd.

Bericht van LOI

2 maanden geleden - Beste Justine, Ik zal je bericht voorleggen aan het Examenbureau en kom er zo spoedig mogelijk bij je op terug. Met vriendelijke groet, Thirza LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Just1987

1 maand geleden - Hallo, Heeft u inmiddels meer informatie.

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Justine, Helaas heb ik nog geen nieuws. We zijn momenteel nog in overleg met het Examenbureau en de leiding over de informatie bij de exameninzage van Nederlands. Zodra ik meer nieuws heb zal ik je daar direct over informeren. Met vriendelijke groet, Thirza LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Just1987

1 maand geleden - Hy Thirza, Ik vind wel dat het veelte lang duurt. De reden dat ik heel graag de exameninzage wil is omdat ik overtuigd ben dat ik het examen goed( genoeg) heb gemaakt ben zeer geschrokken van het cijfer 4.7. Dit was mijn laatste examen, en het te behalen cijfer om te slagen was een 5. Hierdoor wil ik graag een inzage om te kijken of het geven cijfer correct is of om van de gemaakte fouten te leren. Doordat het zolang duurt heb ik nog steeds geen duidelijkheid over het examen en kan ik het examen niet herkansen. Het is jullie taak om aan studenten een degelijke inzage te geven en dit had allang geregeld moeten zijn. Als ik niet binnen 14 dagen een inhoudelijk antwoord heb, ben ik genoodzaakt om financiële vergoeding te vragen.

Reactie van de melder van de klacht Just1987

1 maand geleden - Hallo, Ik heb tot heden geen reactie gekregen. Het is langer dan een maand geleden.

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Justine, Excuses voor het wachten. Er is uitvoerig overleg geweest met het Examenbureau en de studieleiding. Naar aanleiding van jouw bericht is er een nieuw onderzoek opgestart naar de beoordelingsmethode voor het examen. De verwachting is dat de beoordelingsmethode voor komende examens van Nederlands – Schrijven en Taalverzorging aangepast zal worden. Op die manier zullen komende cursisten meer feedback ontvangen bij dit examen, naast de standaard modeluitwerking. Dit proces is al gestart, maar zal wat tijd in beslag nemen voordat het geheel ontwikkeld is en gebruikt kan worden. Helaas kunnen wij jou op het moment niet meer bieden dan de huidige vorm van exameninzage. Ik heb de gegevens gecontroleerd en zie dat je de module Nederlands wel met een voldoende als eindcijfer hebt afgerond. De mogelijkheid voor een nieuwe inzage is er uiteraard nog wel wanneer je dat wenst. Een ander aanbod heb ik helaas niet. Jouw bericht heeft er wel toe geleid dat de inzagemethode nader onder de loep is genomen. Voor komende cursisten zal dit ook verbeteren. Inmiddels heb je je opleiding bijna volledig afgerond. Ik heb daarom de aanvraag voor het diploma alvast voor je opgestart zodat de controle, of je aan alle eisen voldoet, alvast door het Examenbureau uitgevoerd kan worden. Ik wil je graag hartelijk danken voor het geduld en het kenbaar maken van je bevindingen. Wanneer ik nog iets kan betekenen, verneem ik het uiteraard graag. Met vriendelijke groet, Thirza LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Just1987

1 maand geleden - Hy Thirza, Bedankt voor de terugkoppeling. Ik ben blij dat er maatregelen worden genomen mbt de exameninzage. Echter zit ik met mijn handen in me haren want als het blijkt dat ik toch het examen moet herkansen weet ik nog steeds niet wat mijn fouten zijn en of het gegeven cijfer terecht is. Dat betekend of €75,00 voor een herbeoordeling en/ of €110,00 om het examen nogmaals te maken zonder te weten wat mijn fout waren. Wellicht kunnen wij via de mail contact houden, dat mocht het niet lukken met de diploma-aanvraag ik toch een soort van tegemoetkoming van jullie krijg.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 13 maart 2018 om 09:29 geantwoord

Beste Justine,

Dat begrijp ik volkomen. Indien er kosten komen voor een herkansing of bezwaar, zullen deze bij dit examen niet in rekening gebracht worden voor jou. Mocht dat gebeuren kun je een e-mail naar ons sturen via webcare@loi.nl. Maar ik verwacht niet dat dat nodig zal zijn. Wat ik heb begrepen van het Examenbureau is dat je eindcijfer voor Nederlands een voldoende is en je daarmee de module geheel hebt behaald.

Het Examenbureau is de algehele controle aan het uitvoeren of er aan alle kwalificerende eisen is voldaan. Mochten er andere onderdelen zijn die wellicht nog ontbreken, zullen zij jou daar zo spoedig mogelijk over informeren.

Voor de formaliteit is het nog noodzakelijk dat ik je handtekening heb op het aanvraagformulier voor het diploma. Dit is nodig voor het dossier. Ik zal je daarom nog een afzonderlijke e-mail toezenden met een bijlage met dit formulier. Het verzoek aan jou om deze alleen nog te ondertekenen en retour te sturen aan mij ter behoeve van jouw dossier. Je kunt de e-mail binnen enkele minuten van mij verwachten.

Als er nog vragen zijn, neem gerust contact op.

Thirza
LOI Webcare