Klacht: examen

op 29 september 2016 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

ik heb twee keer examen gedaan voor de opleiding reisleidster buitenland,
de eerste keer op 18 mei 2016 in Zwolle, met dit examen kreeg ik 27 vragen. twee week later had ik een brief in huis met de uitslag dat ik een 4 had.
de tweede keer was op 29 augustus in Leeuwarden. Dit examen bestond uit 43 vragen en 5 casussen, dit verschil is erg groot.
Na drie weken heb ik gebeld dat ik nog geen uitslag had, wel heb ik op de site gezien dat ik weer gezakt was, er is mij belooft dat de uitslag direct opgestuurd zou worden. na weer een week wachten weer gebeld en zeer onvriendelijk behandeld aan de telefoon.
ik kreeg geen antwoord waarom ik de uitslag nog steeds niet had, er werd mij aan de telefoon verteld dat ik weer een 4 had.
op mijn vraag om het examen op te sturen zodat ik kan inzien wat ik fout heb gedaan, krijg ik als antwoord daar kunnen we niet aan beginnen, kom maar naar Leiderdorp. Dat is bij ons vandaan ongeveer 243 kilometer. hierop geantwoord dat dit niet eerlijk is, dreigde de vrouw aan de telefoon om op te hangen. op mijn vraag om een baas aan de telefoon te krijgen, kreeg ik als antwoord, dat krijgt U zo wie zo niet te spreken. Tevens is het proefexamen die ik in mei heb gemaakt
nooit nagekeken. Het moet toch mogelijk zijn om je eigen examen in te zien, zonder hiervoor helemaal naar Leiderdorp te rijden.

als ik mijn beide examens heb ingezien en weet dat de uitslag klopt, dan kan ik ook overwegen om het examen nog een keer te doen.
en antwoord op mijn vraag waarom er zoveel verschil in beide examens zat.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

2 maanden geleden - Beste Sandra, Vervelend dat je twee keer bent gezakt voor het examen. Onze welgemeende excuses dat je niet op een juiste vriendelijke manier te woord bent gestaan. Helaas is het alleen mogelijk om een examen in te zien in Leiderdorp. Onze examens worden meerdere keren gebruikt en als wij de examens volledig vrij geven zijn deze dus niet meer bruikbaar. Via de mail hebben we je hierover geïnformeerd en ook het aanvraagformulier toegestuurd. De vraag waarom er zoveel verschil zat in beide examen zal ik neerleggen bij ons examenbureau. Zodra ik hier een antwoord op heb laat ik het direct weten. Met vriendelijke groet, Patricia Namens LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Sandra.Kol

2 maanden geleden - Nog heb ik geen antwoord gekregen op mijn vraag waarom ik de uitslag nog niet per post heb binnen gekregen. Aangezien ik, volgens de gegevens, de enige was die deze opleiding deed lijkt het mij geen probleem om het nagekeken examen naar mij toe te sturen. Op deze manier krijg ik toch zeer sterk het vermoeden dat hier hier iets niet klopt, ook het feit dat ik op beide examens exact een 4 heb komt mij raar over. Dat jullie de examens meerdere keren gebruiken lijkt mij niet mijn probleem, als ik in Leiderdorp 2 uur de tijd heb om mijn examen in te kijken heb ik ook genoeg tijd om dingen te noteren en op internet te zetten. Wat ik wel een probleem vindt is het feit dat ik meer dan duizend euro voor deze opleiding heb betaald, en nog niet eens mijn eigen examen kan inkijken en een keuze kan maken of ik het examen nog een keer zal doen.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 05 oktober 2016 om 17:51 geantwoord

Beste Sandra,

We begrijpen dat je het vervelend vindt dat je naar Leiderdorp moet komen om het examen in te zien. Helaas kunnen we aan deze regel niets veranderen. Het examen mag niet worden opgestuurd aan cursisten.

Het cijfer vier is een afronding, dit is niet het exacte cijfer dat je hebt gehaald. Ik kan je dan ook vertellen dat je niet twee keer exact hetzelfde cijfer hebt gehaald.

Op 15 september hebben wij de uitslag per post toegestuurd van je tweede examen. Ik zal ons examenbureau verzoeken deze nogmaals te sturen.

Tevens heb ik inmiddels contact gehad over de inhoud van beide examen. Niet alle versies van de examens hebben hetzelfde aantal vragen. Het eerste examen bestond uit 41 vragen en het tweede examen bestond uit 44 vragen en een Casus met bijbehorend vijf vragen. Dit verschil is dus niet heel erg groot.

Mocht je de examens willen inzien dan kun je een verzoek indienen via de LOI Campus.

Mocht je nog vragen hebben dan kun je ons telefonisch of per e-mail bereiken.

Excuses dat ik je hierin niet verder kan helpen.

Patricia
Namens LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Sandra.Kol