Klacht: Manipulatie

op 17 mei 2017 over eSoftwaredownload.nl in de categorie Software

Bij eSoftwaredownload.nl kocht ik een licentiecode om Windows te activeren, maar die werkte niet. Heb ik aangegeven. Om verder gedoe te voorkomen kocht ik een officiele licentiecode bij een ander softwarebedrijf, die overigens meteen goed werkte. Ik vroeg aan eSoftwaredownload of ik mijn geld terug kon krijgen. Nee, kon niet. Ondanks de 30 Dagen Niet Goed Geld Terug garantie, die ik op Trustpilot had gelezen (deze info is inmiddels verwijderd). Ik schreef een negatieve recensie. Hierop ontving ik een heel boze Email met het voorstel:
“En dan ook nog leugens gaan vertellen over een melding van een piratencode welke helemaal niet bestaat. Als u uw beoordeling intrekt dan storten we het geld terug maar val ons s.v.p. niet meer lastig met deze onzin.” Mijn antwoord was: “Dus de optie is tussen 1) geld terug en review verwijderen of 2) geld niet terug en review blijft. Dit is een keuze die alleen eSoftwaredownload kan maken.”
In zijn reactie op mijn recensie gebruikt eSoftwaredownload vervolgens mijn antwoord om het te doen voorkomen alsof ik hem heb gechanteerd om mijn geld terug te krijgen. Daarbij heeft hij het woordje “alleen” opzettelijk weggelaten, om nog meer die indruk van chantage te wekken. De vraag is echter wie wie probeerde te chanteren. Het voorstel van geld terug en review weghalen kwam in eerste instantie van hemzelf. Ik herhaalde slechts de opties die ik dus kreeg.
Het hele verhaal is te lezen op:
Dit is opzettelijke manipulatie van iemands woorden om de feiten verkeerd weer te geven.
Ik kan het bewijzen, want ik heb de Email-uitwisseling op schrift.

Alsnog geld retour en rectificatie van antwoord.

Alle klachten die gemeld zijn door ladydrummer