Klacht: Erg Slechte Reparatie Service

op 28 augustus 2017 over Amac in de categorie Computerwinkels

Ruim 2,5 week geleden heb ik mijn MacBook Pro voor reparatie aangeboden bij Amac in Amersfoort. Het gaat om de reparatie van de retina coating, waarvoor je een nieuw scherm krijgt. De service medewerker beloofde mij dat de laptop binnen 10 werkdagen gerepareerd zou zijn, wat mij een redelijke tijd lijkt voor een routine reparatie als deze.

Inmiddels had ik 12 werkdagen niks meer gehoord van Amac, en daarom besloot ik te bellen. Tot mijn grote verbazing werd mij verteld dat de reparatie gemiddeld 4 weken kan duren in plaats van 2, wat wel een erg lange tijd is om zonder je persoonlijke computer te zitten. Bovendien verhuis ik over een week naar Spanje, waardoor ik de laptop nooit zou hebben aangeboden als mij gelijk was verteld dat het zo lang zou gaan duren.

Voor deze fout zou ik nog begrip kunnen hebben als het netjes opgelost zou worden vanuit Amac, wat voor hun ook een kans zou zijn om te laten zien wat de kwaliteit van hun service is als ze zelf fout zitten. Helaas kon ik op weinig rekenen, zelf geen excuus. Het enige dat ze konden doen was mijn kapotte laptop terug laten brengen naar Amersfoort, wat ook weer een paar dagen zou duren. Hier kon ik \\\\\\\’m dan weer ophalen om vervolgens zelf maar uit te zoeken hoe ik mijn kapotte laptop gebruik om op te werken, want missen kan ik hem de komende tijd niet meer.

Kort om, mijn ervaring met de service van Amac is erg slecht, en ik zou daarom dit bedrijf niet aanraden.

Ik zou tevreden zijn met een excuus, en daarnaast een oplossing. Mij gaat het er om dat ik na mijn aankomst in Spanje met een goed werkende laptop aan het werk kan. Als Amac mij (en anderen) als klant wil houden, dan daag ik ze uit om dit probleem op te lossen op wat voor manier dan ook. Dit zou dan alsnog kunnen laten zien dat de service niet zo slecht is als ik het nu heb ervaren.

Update 01-09-2017: Ik heb om de tafel gezeten met een medewerker van Amac in Amersfoort. Deze persoon heeft met mij mee gedacht om een passende oplossing te vinden, wat helaas niet makkelijk bleek. Binnenkort zal mijn laptop als het goed is met spoed (in Spanje) gemaakt kunnen worden, wat betekent dat het probleem spoedig opgelost zou kunnen zijn met beperkte hinder. Ik vond de medewerkers die mij geholpen hebben die dag vriendelijk en meedenkend.

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Amac

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Amac nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Floris Hop