Klacht: enorme vertragingen in verwerken van resultaten

op 03 maart 2020 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik doe de HBO Vertaalopleiding Spaans en zit in de laatste fase. De definitieve versie van mijn afstudeerscriptie heb ik 3 december ingezonden en is nog altijd niet beoordeeld. Het laatste examen voor een minor deed ik op 13 december en 8 januari heb ik het resultaat met LOI gedeeld en het is nog altijd niet verwerkt. Ik heb een email gestuurd en daar heb ik nooit antwoord op gekregen. Ik heb 3 weken geleden gebeld en er werd gezegd dat ik snel een uitnodiging zou ontvangen voor de afstudeerzitting maar nu 3 weken verder is er nog steeds niets gebeurd. Ik wil heel graag afstuderen en als vertaler aan de slag en zit nu gewoon maanden te wachten op de administratieve afhandeling van LOI.

Ik ben tevreden als de scriptie beoordeeld is en ik binnen 4 weken mijn afstudeerzitting kan doen. Daarnaast zou ik willen dat alle administratie ook binnen deze 4 weken verwerkt is en ik na de zitting ook niet nog eens maanden moet wachten op het diploma.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

6 maanden geleden - Beste mevrouw Keuning,Zoals telefonisch besproken zullen wij je zo snel mogelijk voorzien van vervolg instructies omtrent je afstudeerzitting.Wij hebben aangeboden dit voor je te monitoren en je in ieder geval te voorzien van een statusupdate.Met vriendelijke groet,Wishal, LOI Webcare

Bericht van LOI

6 maanden geleden - Beste mevrouw Keuning,Wij hebben je per e-mail bericht voorzien van een reactie!Met vriendelijke groet,Wishal, LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Joke Keuning

6 maanden geleden - Het is niet te geloven! Wordt er nu ineens gezegd dat ik nog 10 punten moet halen voor een minor, terwijl ik die heb gehaald en begin januari dat resultaat gedeeld heb met LOI. Ook dat was onderdeel van mijn klacht! Dat de examenuitslag van Cambridge sinds 8 januari nog altijd niet verwerkt is. Dit overschrijdt echt alle shit bij LOI.

Reactie van de melder van de klacht Joke Keuning

6 maanden geleden - Nog even als toevoeging, de minor waarvan het resultaat nog niet verwerkt is, is English Business B2. Ik heb niveau C1 gedaan in plaats van B2 en C1 is een niveau hoger. Ik wil me graag de frustratie besparen dat straks gezegd wordt dat ik niet het vereiste niveau gehaald heb. C1 is dus hoger dan B2 en dat lijkt me alleen maar prima. Zoals LOI dat wil, heb ik de link van het resultaat gedeeld met LOI, ik heb daar het bewijs van en ook opgestuurd naar LOI (per post). Ook heb ik een kopie van het certificaat per post opgestuurd naar LOI omdat ik vermoedde dat ze de link gewoon zijn kwijtgeraakt. Ik kan de link helaas maar 1 keer delen. Ik vermoed dat er iets fout is gegaan bij de LOI, waarom zou het anders 2 maanden duren om een resultaat te verwerken? Maar als ze de link kwijt zijn dan lijkt het certificaat mij ook wel voldoende. Het kan in elk geval niet zo zijn dat een student de dupe wordt van de wanordelijke administratie bij de LOI.

Bericht van LOI

6 maanden geleden - Beste mevrouw Keuning,Zoals telefonisch besproken hierbij de bevestiging van de besproken onderwerpen:Vanwege het feit dat het examen op hoger niveau is behaald en verschilt van het examenniveau die wij aanbieden is het verwerken van het resultaat helaas wat gecompliceerder dan voorafgaand is ingecalculeerd.Wij streven ernaar om dit zo spoedig mogelijk te verwerken zodat dit ook zichtbaar is in het examenoverzicht. Na afronding van dit 'technische' proces kan het examenbureau het proces vervolgen omtrent je afstudeerzitting.Wij danken je nogmaals hartelijk voor al het geduld!Met vriendelijke groet,Wishal, LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Joke Keuning

6 maanden geleden - Het is begrijpelijk dat de LOI maatregelen neemt tegen de verspreiding van het Corona virus. Ik raak toch echt heel erg in paniek als ook afstudeerzittingen niet meer georganiseerd gaan worden. Dit betekent namelijk dat er een enorme achterstand gaat ontstaan en voordat LOI dat weer op orde heeft, maakt mij erg bezorgd. Sinds ik begonnen ben met de stage en de afstudeeropdracht heeft de LOI zoveel fouten gemaakt dat het studeren bij de LOI voor mij een drama is geworden en ik inmiddels al een tijdje ziek thuis zit met depressieve klachten. Dat ik nog niet heb kunnen afstuderen is allemaal te wijten aan het slechte functioneren van de LOI, daar komt nu dit bovenop. Ik heb hard gewerkt om deze HBO opleiding binnen de 5 jaar af te kunnen maken, maar ik vrees dat zelfs 6 jaar niet meer haalbaar wordt. Het zou het voor mij iets dragelijker maken als er een concrete deadline kan worden gegeven. Ik verdraag het niet meer om maanden in onzekerheid te zitten. Geef mij alsjeblieft een maand als absolute deadline, bijvoorbeeld juni of juli? Dan weet ik waar ik aan toe ben.

Alle klachten die gemeld zijn door Joke Keuning