Klacht: Emaildienst Caiway

op 03 juni 2016 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Jaren geleden bij ons internet-abonnement email-addressen gekregen van Kabelfoon.
Initieel voor mijzelf een @kabelfoon.nl adres, en later voor mijn vrouw een @kabelfoon.net adres.
Na overname door caiway zijn beiden ook beschikbaar geworden als alias met @caiway.nl voor mij en @caiway.net voor mijn vrouw.
Nu blijkt echter dat caiway na opzeggen (we gaan verhuizen) hun emaildienst, om tijdelijk emails op onze adressen te kunnen blijven ontvangen, alleen aanbieden voor “.nl” adressen.

Technisch gezien is dit belachelijk en mij werd niet uitgelegd wat de reden is van deze limitatie.
Er is op Caiway.nl niks wat op dit probleem wijst en een keuze in het email-adres hebben we nooit gehad.

Afvangen van @kabelfoon.net / @caiway.net email-adressen voor klanten die alleen de email-dienst van Caiway afnemen, zonder dat een volledig tv/internet-abonnement nodig is.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 03 juni 2016 om 15:08 geantwoord

Heeft op 05 juni 2016 om 19:47 geantwoord

Bedankt dat de moeite wordt genomen om te reageren, maar het is natuurlijk bijzonder slecht dat een internet provider met een eigen e-mail structuur suggereert om toch maar bij Google of Microsoft deze dienst af te nemen.
De suggestie om contact-informatie aan te passen en een ander email-adres op te geven hebben we uiteraard al lang gedaan, maar net zoals met post is het handig om enkele maanden het oude adres in leven te houden voor noodgevallen of vergeten zaken.
Zeker aangezien dit technisch gezien (in tegenstelling tot echte post) op geen enkele manier een belemmering is, en Caiway nu ook al \"@kabelfoon.net\" email ontvangt en doorstuurt, is in mijn ogen bovenstaande geen oplossing, maar een bevestiging van slechte service.
Ik kan dus helaas niet akkoord gaan met deze oplossing.
Wel is duidelijk dat op dit punt, zeker op de korte termijn, niks gaat veranderen, dus ik hoef geen verdere reactie.

Alle klachten die gemeld zijn door Lep