Klacht: Dieven: Klantenservice is verschrikkelijk

Emma anonymous op 07 april 2022 over Electrolux in de categorie Electronica - Wasmachines

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Waterpomp droger van AEG besteld a 1300,- euro, op de website van aeg.nl. 2 dagen later geannuleerd. Nooit het product ontvangen. Heb ze gebeld om te vragen of het zo goed is en ik mijn geld terug kan krijgen. 8 weken lang van kastje naar de muur gestuurd en tot op de dag van vandaag nog steeds niet mijn geld terug.

Altijd als ik bel moet ik een L. hebben want L. is de enige die er over gaat maar L. is nooit aanwezig. Dus er word mij altijd gezegd dat L. mij gaat terugbellen bellen. maar L. belt nooit terug. De communicatie verloopt op deze manier altijd via een derde. Maar deze derde (S.) die is niet bevoegd om iets te doen. Dit werkt dus niets! Maar goed lisanne geeft dan altijd door wat S. mij moet vertellen namelijk loze beloftes. En L. zelf is nergens te bekennen.
mijn verzoek voor annulering was dus niet goed want de bestelling was al verzonden naar het bedrijf die de verzendingen voor electrolux doet. Moest volgens electrolux contact met hun opnemen om de verzenging te annuleren als dat nog kan. Dat kon gelukkig dus de bestellingen geannuleerd voor dat hij naar mij was verzonden en ging regel recht terug naar electrolux. Weer met Electrolux gebeld en gezegd dat het geregeld is en het terug gestuurd gaat worden naar ze. Electrolux kon de annulering idd zien in het system. Dus gevraagd wanneer ik dan mijn geld terug kan verwachten. Ik kreeg te horen dat het pas kan wanneer het product daadwerkelijk bij hun binnen was. Een week later niks. twee weken later stond het eindelijk in het systeem van electrolux dat het binnen was maar het was nog niet doorgevoerd. Dus ik moest geduldig zijn ik zou binnen twee weken mijn geld op de rekening hebben. twee weken later nog steeds geen geld op de rekening. Weer gebeld gevraagd waar mijn geld blijft. Ik zou teruggebeld worden. Maar word niet teruggebeld en moet er steeds zelf achter aan gaan. L. weer niet gesproken weer S. aan de telefoon S. geeft aan dat de betaling idd niet was gedaan en mij werd weer beloofd dat ze het over zouden maken. omdat ik nu begin te twijfelen aan hun betrouwbaarheid heb ik ze gevraagd om een schriftelijke bevestiging en deze heb ik ook gekregen. Hier in stond dat er een blokkade zat op de terugbetaling (waarom is niet uitgelegd) en dat daarom het geld niet over was gemaakt en dat het alsnog wordt gedaan en dat ik binnen een week mijn geld terug verwachten. 14 dagen later nog steeds mijn geld niet terug. Weer krijg ik L. niet te pakken. L. zou ze mij weer terugbellen wat ze weer niet heeft gedaan. Dus moest ik het weer zelf achteraan bellen en dit keer krijg ik niet S. dan G. te spreken. G. moest mij later terugbellen na hij S. heeft gevraagd om H. te vragen L. te vragen , wat de stand van zaken is baan mijn terug betaling. Dit verzinnen toch niet. Een compleet belachelijke circus daar bij electrolux.

Na heel lang wachten via, via een reactie gekregen dat de betaling wel is gedaan door hun kantoor in Nederland.. maar dat de betaling vastloopt in Polen. Waarom in Polen? Dit, omdat blijkbaar daar hun financiële afdeling zit die de betaling heeft tegen gehouden? mijn vertrouwen op dit moment is compleet verdwenen. En alle alarm Bellen gaan dus rinkelen. SCAMMERS!!

G. beloofd mij dat er een spoed betaling is neergelegd op “hun kantoor” Polen. hij kreeg ze echter niet te pakken. Op verzoek van mij zou hij mij een bevestiging via de mail sturen van de Spoed betaling verzoek. En hij zal mij de volgende dag bellen met de stand van zaken. Natuurlijk heeft hij die mail niet gestuurd en natuurlijk heeft hij mij ook niet gebeld. Dit is gewoon niet absurd voor woorden.

inmiddels is het zes weken geleden dat ik de bestelling héb geannuleerd en ik heb nog steeds mijn geld niet terug. En als dat nou alles was allee , maar hun onbeschofte manier van communiceren en het niet bereikbaar zijn is nog het meest frustrerende van allemaal.

Kortom, nooit, nooit, nooit weer bij deze mensen zaken doen. verschrikkelijk dit. Ik moet er niet aan denken dat ik door was gegaan met se koop.

Toen ik L’s collega’s G heb gevraagd of ik een Mail adres kan hebben van L. manager. gezien L. de enige is die over retouren gaat en dus de enige is die mij daar bij kan helpen en ik haar al 4 weken niet te pakken krijg. En ik toch wel echt wil dat mijn probleem wordt opgelost . Krijg ik te horen dat , dat echt niet gaat lukken. want de enige die boven haar staat is de regiomanager BENELUX en volgens G. gaat hij hier echt niet op gaat reageren. mijn mond viel gewoon open van verbazing. Wat een k.u.t. bedrijf. Ze geven een iemand volmacht over de terugbetalingen richting klanten en niemand die haar controleert. L. kan gewoon doen en laten wat ze wil niemand die haar wat kan maken. Dus ik kan gewoon nergens terecht met deze klacht. Morgen weer een dag waarop ik electrolux ga bellen en ga vragen naar L.. Het is inmiddels een routine. Ik documenteer nu alles.

Mijn vertrouwen is helemaal weg. ik heb het idee dat ik nooit mijn geld terug ga krijg op deze manier. ik overweeg juridische stappen. ik zou anders niet weten wat ik moet doen. Dom geslagen dat dit kan gebeuren.

8-4-22 een mail gekregen waarin G. schrijft dat hun financiële afdeling (in Polen) aangeeft het bedrag betaald te hebben op 25 februari. Echter het bewijs hebben ze niet gedeeld. En gezien electrolux geen inzicht heeft in de financiële betaal systeem van hun bedrijf in Polen heeft hun Regio Manager benelux nu eindelijk een mail gestuurd en gevraagd om een bewijs van betaling. Het verhaal is zo vreemd en klopt echt niet gezien ik niks op mijn rekening heb. Ik begon gewoon te twijfelen aan mijzelf dus heb ik alle ontvangst plosten op mijn rekening nog eens 3 keer nagelopen en ik heb echt helemaal niks ontvangen. dus dit is gewoon een leugen!

Daarnaast hebt ik een mail ontvangen van weer een andere medewerker Y. Let account consulent, binnen electrolux. waarin staat dat: geschreven op 8/4/22

“Naar aanleiding van uw email hebben wij contact gezocht met de betreffende afdeling, deze wachten op informatie van onze financiële afdeling wanneer de uitbetaling plaatsvind. Er wordt vandaag telefonisch contact met u opgenomen om u hierover te informeren. Onze excuses voor al het ongemak, er is verwerkingstijd nodig geweest.”

Als ik dit lees begrijp ik dat er nog een betaling moet plaats vinden?? Het is een zooitje daar.

Dit staat haaks op wat G. Mij schrijft op 8/4/22 namelijk;

“Zoals besproken heeft het kantoor van de financiële transacties gezegd dat het bedrag op 25 februari 2022 al is overgemaakt naar u.”

En dit laatste bericht staat weer haaks op wat G. Op 8/04/22 beweerd namelijk dat de financiële afdeling de betaling nog niet had doorgevoerd en dat electrolux Nederland op een spoed betaling heeft gevraagd.

Ik heb inmiddels een justist gesproken die mij adviseert om electrolux in gebreken te stellen. Dit om hun nog een laatste kans te geven mij mijn geld terug te geven. Als electrolux dan nog niet betaald heeft. Dan zou ik naar de rechter moeten volgens de juriste. Dit gezien electrolux geen geschillen commissie heeft. Tenminste dit kunnen we niet vinden online. Gelukkig is dat nu nog niet aan de orde want Ik hoop gewoon dat het niet zo ver hoeft te komen. Ze moeten gewoon betalen en anders bewijzen dat ze al betaald hebben. Wat ze niet kunnen want ik heb nooit iets ontvangend dit is zo gek. Al mijn familie vrienden en collega’s die snappen helemaal niet hoe dit in Nederland kan gebeuren met zo’n bedrijf als dit. Dit had ik zelf ook echt nooit verwacht.

De afspraak nu is dat G. Mij maandag gaat bellen met de stand van zaken betreft het bewijs van betaling van hun financiële afdeling en ik ga nu de brief samenstellen voor het ingebroken stellen van electrolux. Ik hoop echter maandag op goed nieuws. Namelijk dat ze inzien dat de financiële afdeling nooit de betaling heeft gedaan en bewijs dat ze alsnog een spoed betaling hebben gedaan.

11-04-22 gesproken met G. Krijg Dan te horen dat ze op 23 februari het geld hebben overgemaakt en hij het bewijs van hun overboeking heeft. Maar willen dat niet op papier zetten om het te bewijzen. Niet eens een creditnota niks! Hij gaslight mij door te zeggen dat de bank het misschien heeft achtergehouden. Ik verzin dit niet maar dit geloof je toch niet. Ik heb mijn bank gebeld en gevraagd of er een manier is dat het geld niet is doorgekomen. De ing heeft alles doorgelicht en komen tot de simpele conclusie dat electrolux noooooit iets heeft overgemaakt naar mij. Natuurlijk. Ik heb weer electrolux gebeld volgens G. Kan jij geen bewijs opsturen want er staan ook bedrijfsleven gegevens op en hij weet niet of hij dat wel mag opsturen?

12-04-22
In plaats van een een betaal bewijs keeeg ik een screen shot van een mutatie in hun betaal systeem. Ik heb gemaild dat ik daar niet mee akkoord ga en graag een officiële creditnota of bankafschrift ontvang. Wn ik heb een Brief opgesteld om electrolux in. Gebreken te stellen volgens de wet.

13-04-22 maar liefst 8 weken later werd ik eindelijk door iemand van de afdeling retouren
gebeld (H.) met een onze karige excuses. en nog wat leugens zoals: ja het was wel overgemaakt maar het is weer terug gestort. (Zoals door de bank Al bevestigd dat niet kan). en toen was het weer ja de apparaat stond nog bij post nl.(wat ook niet kan omdat al eerder was bevestigd door electrolux dat het apparaat weer terug in het magazijn was in februari). H. Beloofde dat het bedrag vandaag echte over is gemaakt. Warempel het is ook nog echt gebeurd ook. Eindelijk na 8 weken leugen na leugen heb ik mijn geld terug.

Ongelofelijk dit bedrijf en die retouren afdeling Moet ontslagen worden de enige die vriendelijk bleef en echt heeft geprobeerd te helpen en mij altijd het gevoel heeft gegeven dat er nog communicatie mogelijk was is G. Maar hij is niet van retouren maar van product information.

NOOIT MEER ECHT NOOIT MEER !!

En de mensen van hun webcare die op dit bericht hebben gereageerd zijn ook echt waardeloos te noemen. gezien zij zeggen dat ze het zouden oppakken maar behalve mij te bedreigen deze klacht van klacht.nl Af gaan halen heb ik ze nooit meer weer gehoord.

14-04-22 een bloemetje van aeg met een excuus dat het zo is gelopen.

15-04-22
blaming en gaslighting van uit hun web care afdeling. In hun reactie op mijn klacht op klacht.nl, durft AEG web care mij verwijten te maken. Ze schrijven: hoe jammer het is dat ik er zo mee om ga. En het lijkt er op dat ze beweren dat ik meer begrip moet tonen dat dingen gewoon tijd nodig hebben. Schandalig!

Ik zal even toelichten hoeveel geduld ik heb getoond.
A. Van web care vergeet voor haar gemak even dat electrolux wettelijk 30 dagen de tijd hebben om het geld te retourneren en electrolux op hun website claimen binnen 14 dagen het geld van consumenten terug te storen.

Ze vergeten ook dat ik wettelijk alle recht had om hun in gebreken te stellen op 23 maart. En dat ik in mijn recht stond om dan op 7 april hun voor de rechter te slepen. Maar dat heb ik allemaal niet gedaan. Ondanks dat ik 100% overtuigd was van mijn gelijk.

Ik ben steeds in communicatie gebleven. Dit ondanks electrolux afdeling retouren (die verantwoordelijk waren voor dit) de communicatie al had gestaakt.

Dus nee A. Van web care het is niet jammer hoe ik er mee om ga! het is heel jammer hoe jullie hier me om gaan!

En fouten maken is menselijk ja. Maar ontkennen en dan de communicatie staken. En dan de ene bewering na de andere bewering maken die niet klopt en niet bewezen worden van uit jullie kant. En afspraken die niet nagekomen worden en geen klachten commissie hebben. Dat is niet menselijk dat is opzettelijk klant onvriendelijk gedrag tonen. Dus oeps foutje is hier niet van toepassing. Ga je schamen voor jullie service en maak aanpassingen.

Deze klacht is meer dan verdient en ik zal dit ook zeker overal online blijven delen en nog lang na vertellen. DOE BETER AUB -want dit is niet ok.

Gewenste Oplossing:

Ik wil met spoed mijn geld terug. Want ik heb Letterlijk nooit een product van hun ontvangen en zij hebben al zes weken lang onrechtmatig 1300,- euro van mij. Terwijl op mijn website staat dat er een terugbetaald termijn is van 14 dagen. wil de contactgegevens van de leidinggevende van L. en een mail adres waar ik mijn klacht officieel kan indienen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Electrolux over deze klacht.

Bericht van Electrolux

3 jaren geleden - Goedendag, we nemen de klacht graag in behandeling. We vragen u echter de klacht te verwijderen en opnieuw te plaatsen of aan te passen, zonder de namen van de medewerkers in verband met de privacy. Indien dit niet aangepast wordt, zijn we helaas genoodzaakt de klacht te (laten) verwijderen. Met vriendelijke groet, Anjuli - Electrolux Webcare

Reactie van de melder van de klacht Emma anonymous

3 jaren geleden - Goedendag, Het bericht is aangepast, ik wacht uw reactie af. Groet,

Bericht van Electrolux

3 jaren geleden - Goedendag, we vinden het jammer om te lezen dat u er op deze manier instaat en u ons op deze wijze benaderd. Het heeft inderdaad even geduurd voor we exact konden achterhalen wat het probleem was met de terugbetaling maar het bedrag is deze week op uw rekening gestort. Het is vanzelfsprekend dat u bij een retournering het aankoopbedrag terugkrijgt. We vinden het uiteraard enorm vervelend dat het langer duurde dan normaal. Daarvoor onze oprechte excuses. Hopelijk is het zo naar wens opgelost. Met vriendelijke groet, Anjuli – AEG Webcare

Reactie van de melder van de klacht Emma anonymous

3 jaren geleden - 15-04-22
 Victim blaming en gaslighting van uit hun web care afdeling. In hun reactie op mijn klacht op klacht.nl, durft AEG web care mij verwijten te maken. Ze schrijven: hoe jammer het is dat ik er zo mee om ga. En het lijkt er op dat ze beweren dat ik meer begrip moet tonen dat dingen gewoon tijd nodig hebben. Schandalig! Ik zal even toelichten hoeveel geduld ik heb getoond. A. Van web care vergeet voor haar gemak even dat electrolux wettelijk 30 dagen de tijd hebben om het geld te retourneren en electrolux op hun website claimen binnen 14 dagen het geld van consumenten terug te storen. Ze vergeten ook dat ik wettelijk alle recht had om hun in gebreken te stellen op 23 maart. En dat ik in mijn recht stond om dan op 7 april hun voor de rechter te slepen. Maar dat heb ik allemaal niet gedaan. Ondanks dat ik 100% overtuigd was van mijn gelijk. Ik ben steeds in communicatie gebleven. Dit ondanks electrolux afdeling retouren (die verantwoordelijk waren voor dit) de communicatie al had gestaakt. Dus nee A. Van web care het is niet jammer hoe ik er mee om ga! het is heel jammer hoe jullie hier me om gaan! En fouten maken is menselijk ja. Maar ontkennen en dan de communicatie staken. En dan de ene bewering na de andere bewering maken die niet klopt en niet bewezen worden van uit jullie kant. En afspraken die niet nagekomen worden en geen klachten commissie hebben m. Dat is niet menselijk dat is opzettelijk klant onvriendelijk gedrag tonen. Dus oeps foutje is hier niet van toepassing. Ga je schamen voor jullie service en maak aanpassingen. Deze klacht is meer dan verdient en ik zal dit ook zeker overal online blijven delen en nog lang na vertellen. DOE BETER AUB -want dit is niet ok. —- boven staande text is op reactie op wat electrolux schreef op 15-04-22: namelijk. Goedendag, we vinden het jammer om te lezen dat u er op deze manier instaat en u ons op deze wijze benaderd. Het heeft inderdaad even geduurd voor we exact konden achterhalen wat het probleem was met de terugbetaling maar het bedrag is deze week op uw rekening gestort. Het is vanzelfsprekend dat u bij een retournering het aankoopbedrag terugkrijgt. We vinden het uiteraard enorm vervelend dat het langer duurde dan normaal. Daarvoor onze oprechte excuses. Hopelijk is het zo naar wens opgelost. Met vriendelijke groet,
Anjuli – AEG Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Emma anonymous