Klacht: Electrische fiets – 2 jaar ellende -> nu mag ik zelf de accu weer gaan testen

op 18 mei 2016 over Batavus in de categorie Fietsmerken

Via Klacht.nl omdat ik op de site nergens een telefoonnummer van de klantenservice kan vinden -> wordt doorverwezen naar fietsenmaker die zegt dat hij ook altijd vecht met alle garantiebepalingen.
2 jaar geleden (zomer 2014) een Batavus Tierra gekocht -> vanaf dag 1 problemen met motor -> in tussentijd inderdaad ook al een keer motor vervangen. Eind april weer bij fietsenmaker gebracht -> wederom bleek motor kapot te zijn + ook de display inmiddels vervangen -> allemaal vanwege een sluiting in het electronisch circuit (voorlamp) dat er dus al bijna 2 jaar zat. Nu mag ik de fiets op gaan halen en zelf gaan testen of mijn accu nu inmiddels het wel beter gaat doen (kan er maar 10 kilometer enkele reis mee fietsen). Ik had toch wel gedacht dat na 2 jaar ellende met zo’n fiets veroorzaakt door een mechanisch euvel er een nieuw accu meegeleverd kan worden -> want ja, deze accu is inmiddels 2 jaar oud / 2 jaar aangesloten geweest op een circuit dat niet werkt / kortsluiting maakte. Ik zie de discussie al aankomen als ik zeg dat de accu nog steeds niet voldoende werkt -> “ja, mevrouw maar wat verwacht u dan van een accu die 2 jaar oud is”. Ik ben het spuugzat -> 1.800 hardverdiende euro’s uitgegeven aan een fiets die mij al 2 jaar ellende oplevert – een fietsenmaker die aangeeft verder ook niets voor mij te kunnen betekenen – een Batavus die niet bereikbaar is en waar je op de website niet eens de mogelijkheid krijgt om een klacht in te dienen. Als jullie hier iets in kunnen betekenen dan hoor ik dit graag – anders ga ik toch proberen wat de mogelijkheden zijn via mijn rechtsbijstand want dit is van de zotte.

Een nieuwe accu zodat ik eindelijk na 2 jaar een fiets hebt die kan waar ik hem 2 jaar geleden voor gekocht hebt -> namelijk gewoon normaal fietsen zonder motor en met ondersteuning van een accu.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Batavus

Bericht van Batavus

10 maanden geleden - Geachte mevrouw Kruithof, Dank voor uw bericht. Het spijt ons te lezen dat er herhaaldelijk problemen zijn met uw Tierra E-go. Wij verzoeken u het framenummer van uw fiets en de naam van uw Batavus dealer te mailen naar info@batavus.com, dan nemen wij uw klacht graag in behandeling. Overigens hebben wij via onze website ook een contactmogelijkheid:https://www.batavus.nl/contact, via deze site kunt u eveneens een vraag bij ons indienen. In afwachting en met vriendelijke groet, Afdeling Consumenten Batavus

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Batavus nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Annemieke Kruithof