Klacht: Onbeschofte medewerkers slechte service

Keceli42 op 24 april 2023 over Elan Wonen in de categorie Woningcorporaties

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij hebben een lekkage bij onze aanrecht nu al voor langer dan 3 maanden. Mijn vader had Elan wonen (Haarlem) gesproken en er werd hem verteld dat wij een nieuwe aanrecht zouden krijgen, precies dezelfde die wij eerder hebben gekregen van het bedrijf. Toen de mannen kwamen met de nieuwe aanrecht, zag mijn vader dat het niet dezelfde was en stuurde de mannen weg. Hij heeft toen Elan wonen gebeld en had Monick gesproken, Hij gaf aan dat het niet de aanrecht was die ons beloofd was en graag dezelfde wilde hebben. Monick nam mijn vader totaal niet serieus en hij werd daar gefrustreerd van. Blijkbaar heeft hij met een wat luidere toon gesproken en toen hing Monick zonder schaamte op in de gezicht van mijn vader terwijl hij gewoon aan het praten was. Hij sprak haar gewoon netjes aan en wilde de misverstand begrijpen, alleen Monick kon de kritiek niet aan en hing op.

Na 4 weken van het telefoontje hoorden wij niks van hun, dus liet hij mij (dochter) bellen. Ik ben hier opgegroeid, dus is mijn Nederlands beter. Ik heb toen 2 personen gesproken via de telefoon de 1e persoon was Monick dezelfde vrouw als die mijn vader had gesproken. In het begin van het gesprek was ze aardig, Ik vroeg of de lekkage opgelost kon worden en gaf mijn adres toen aan. Nadat ik ons adres aangaf veranderde de hele toon van haar en begon over hoe mijn vader ruzie had met haar. Als eerste heel kinderlijk en het was geen ruzie? Mijn vader was boos, omdat er niet aan zijn belofte was voldaan. Hij heeft verder niet iemand uitgescholden of iets, alleen maar met een luide toon gesproken. Wat normaal is als je je NIET serieus voelt genomen. Nou nadat zij haar woordje had gedaan over mijn vader zei ik dat het een misverstand was en ging ik er verder niet meer op in. Monick heeft mij toen verteld dat de aanrecht die wij nu hebben uitverkocht is en ook niet meer op voorraad zou komen. Zoals ik zei haar toon was niet vriendelijk tegenover mij en ik had het gevoel dat ik in de maling werd genomen. Ik vroeg aan haar of er andere aanrecht opties zijn waar mijn ouders uit kunnen kiezen. Zij gaf aan dat er geen keuzemogelijkheid is en wij de aanrecht maar moeten accepteren die zij ons laatst wilde geven. Ook zei ze als we een andere aanrecht willen wij die maar moeten kopen, best onbeschoft van haar. Als laatste zei ze dat als we vragen hadden over de aanrecht … bedrijf moesten bellen daarvoor en toen beëindigde onze gesprek. Direct na haar belde ik terug, omdat ik niet wist wie ik moest bellen, toen nam Sonja de telefoon op. Ik vertelde aan haar dat ik hiervoor met Monick had gesproken en wilde weten wat de telefoonnummer was van het bedrijf. Sonja vroeg toen om ons adres en natuurlijk veranderde de hele toon van haar tegenover mij. Ze wilde weten wat mijn vraag was en dat ging over de nummer van het bedrijf, omdat ik het wilde hebben over de keuzemogelijkheid. Uiteindelijk heb ik de nummer van het bedrijf niet ontvangen en zei ze dat we de aanrecht moeten accepteren die ze aan ons geven. Daar beëindigde het gesprek tussen mij en Sonja.

Ik heb toen aan mijn ouders verteld dat ze ons geen keuzemogelijkheid bieden en de aanrecht die wij willen uitverkocht is.

Toen ongeveer een week later heeft mijn moeder Elan wonen gebeld, met Monick aan de telefoon.
In beginsel zei ze niet haar naam of ons adres, ze vertelde dat er lekkage was en het was verspreid naar de andere kast en het begon te schimmelen. Toen vroeg ze natuurlijk om ons adres en begon Monick weer met dat ze ruzie had met mijn vader en verdere gemopper. Natuurlijk was ze weer niet vriendelijk achter het telefoon, wetend dat mijn moeder zijn Nederlands niet goed is (dat hoor je natuurlijk). Zij heeft toen gezegd dat wij die ene aanrecht moeten accepteren en dus geen keuze hebben. Mijn moeder heeft toen de aanrecht geaccepteerd, omdat de lekkage te erg werd en onze vaatwasser ook beïnvloed werd.
Zij heeft toen als laatste gezegd dat we hun niet nog 1x mogen bellen over deze lekkage en ons verder niet gaan helpen hiermee, toen verbinden ze mijn moeder door naar degene die ons aanrecht gaan maken en zei hebben precies hetzelfde gezegd tegen mijn moeder.

Ik vind dat dit absoluut niet kan voor 1 klein misverstand die ze hadden met mijn vader. Monick maakt van een mug een olifant. Ik vind dit absurd en ga hier zeker achteraan. Wij betalen niet voor niks elke maand service kosten!

Ik wil graag dat hier naar gekeken word!

Gewenste Oplossing:

verontschuldiging en een oplossing voor de keuzemogelijkheid voor ons nieuwe aanrecht.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Elan Wonen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Elan Wonen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Keceli42