Mijn Klacht:
Elan wonen doet maar al te graag mee met het volgende.
1) Huurverhogingen tijdens de economische/corona crisis.
2) (55) Sociale huurwoningen omtoveren naar vrije sector.
3) Service / Schoonmaak kosten rekenen aan andere bewoners terwijl een bewoner dit werk op zich heeft genomen, en alleen hij geen kosten meer hoeft te betalen.
4) Een abonnement voor enkele euro’s per maand voor elke bewoner die normale reparatie verzoeken denkt in te dienen.
5) Bij bezichtigingen dreigen en onder druk mensen laten tekenen, verplichten je een parkeerplek te betalen, zelfs als je geen auto heb. Niet flexibel met de tijd/dag, ik moest mijn doctors afspraak maar verzetten.
6) Als een bewoner een gebrek aan de woning aangeeft, geregeld geen reactie op mail, bellen niet terug, gaan niet actief achter een oplossing aan. Zelfs als bekend is dat het probleem gevaarlijk of ongezond is voor de bewoners. Denk aan allergieën, lekkage in plafond, totale verstopping alle afvoeren.
7) Zoveel mogelijk geld te persen uit de bewoners, tegemoetkomingen zullen nooit vanuit de medewerkers komen. Al zijn ze nog zo vriendelijk, ook zij worden onder druk bepaalde voorschriften voorgehouden.
8) Totaal gebrek aan menselijkheid door te schuilen achter het concept van een Corporatie die staat voor betaalbare kwalitatieve woningen, maar het doel is niet een gezond bedrijf te blijven om hun missie te blijven uitvoeren. Het doel is pakken wat ze pakken kunnen terwijl ze pretenderen tussen de lijntjes/wetten te blijven.
Belachelijk.
Gewenste Oplossing:
Schadeclaims, aansprakelijkheid directie, rechtszaak.
Een beetje huurvermindering met terugwerkende kracht is nu nog maar het minimale wat er kan gebeuren.