Klacht: Eigenaar wil geld niet terug geven, een uur na aankoop

op 10 februari 2018 over Hubo in de categorie Bouwmarkten

Ik ging voor de winkel van mijn vrouw een nieuw slot halen voor een tussendeur. Gewoon een simpel slot. Dit had de Hubo in de Annastraat in Geleen niet op voorraad en het werd besteld. De week erna kon ik het ophalen. Nu bleek dat het nieuwe slot toch niet passend was en ik zou nieuwe sleutelgaten moeten maken, het slot hoger opvullen en met langere afdekplaten zou dit de oude sleutelgaten afdekken. Bij afrekenen blijkt dit 92 euro te kosten. Ik schrik en bel mijn vrouw op of dit de bedoeling is. Zij schrikt ook en vraagt mij het slot terug te brengen en de tussendeur dan maar zonder slot te laten. De eigenaar van de Hubo wil vervolgens het geld van de afdekplaten niet terug geven. Dit is 29,95 voor twee stalen plaatjes! Het overige geld geeft hij wel terug, maar hij zegt dat hij speciaal in de platen passende gaten heeft gemaakt voor het slot. Hier heb ik niet om gevraagd en het lijkt mij dat deze platen bij het slot horen. Ik blijf toch kalm en netjes en neem de plaatjes van 29,95 weer mee. De eigenaar zegt nog dat ik er niks mee kan en het allemaal moeite voor niks is geweest.
Ik vind het oplichterij, maar verlaat rustig het pand.

Ik zou graag mijn 29,95 voor de plaatjes terug willen krijgen. Ik retourneer dan uiteraard de platen. Ik vind een eenvoudig slot voor een tussendeur veel te duur. (Het slot zelf was ook 44,95.) Zeker als ik dan nog steeds geen passend slot heb en van alles moet gaan aanpassen, terwijl ik het slot op maat besteld heb. De eigenaar had mij van tevoren moeten zeggen dat ik de spullen niet kan terugbrengen omdat hij er gaten in zou moeten maken!
Ik ben ook van plan om de geschillencommissie in te schakelen, maar wil eerst via deze weg Hubo een kans geven om het op te lossen. Door de geschillencommissie komen er voor Hubo meer kosten bij kijken en ik retourneer tenslotte gewoon de afdekplaten.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hubo

Reactie van de melder van de klacht Vroomen

5 maanden geleden - Ik zal contact opnemen met de geschillencommissie. Erg jammer dat Hubo geen klachtenservice heeft en dit niet serieus neemt.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Hubo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Vroomen