Klacht: eigen bijdrage

op 29 juni 2016 over CAK in de categorie

Op 20 april kregen wij een rekening over 2015 . Een heel jaar zorg gekregen maar anderhalf jaar later pas de beschikking krijgen. Is dit niet wat laat? Daarbij hadden ze inkomens gegevens gebruikt van 2013 en zo kwamen ze op een schrikbarend bedrag wat nu niet meer te doen is en we zullen het toch NU moeten betalen en niet van het salaris van 2013. Door hun administratieve fout moeten wij dus de eigen bijdrage van 2015 betalen maar die van 2016 moet natuurlijk ook. Is er niet een wettelijk termijn voor dit soort dingen

Het liefst kwijtschelding . De zorg is al een puinhoop met die eigen bijdrages

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CAK over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CAK

Heeft op 08 juli 2016 om 08:28 geantwoord

Wij hebben deze klant een e-mail gestuurd. In deze e-mail hebben wij dat het ons spijt dat wij de beschikking pas zo laat konden versturen. Wij hebben geschreven hoe het komt dat wij de beschikking pas na een jaar konden versturen. Ook hebben wij uitgelegd dat wij de maximale periodebijdrage moeten berekenen aan de hand van de wet- en regelgeving die is opgesteld door het ministerie van Welzijn, Volksgezondheid en Sport (VWS) In die wet staat dat wij de eigen bijdrage berekenen aan de hand van het nkomen van 2 jaar terug. Dit moeten wij doen omdat het inkomen van 2 jaar terug vaak al definitief door de belastingdienst is vastgesteld. Wij hebben deze klant gewezen op de mogelijkheid om een aanpassing van de eigen bijdrage aan te vragen. Ook kan zij een betaalregeling aanvragen voor de factuur met de eigen bijdrage over 2015. De klacht is hiermee opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door EstherBuis