Klacht: Efteling tickets 2020

op 22 mei 2021 over Efteling in de categorie Attractiepark

Geachte heer/mevrouw,

Via deze weg dien ik een klacht in omtrent mijn verlopen eftelingkaartjes. Net als u ben ik een ondernemer en kunt u wellicht inschatten dat het verlies van vrij dure kaartjes, op dit moment dubbel zo hard aankomt.

Ik heb op 01-04-2020 de tickets gekocht via -albertheijn. Gezien de impact Covid-19 steeds duidelijker/groter werd hebben wij bewust even gewacht met het boeken van een datum. Ik snap dat er een einddatum is gesteld aan de tickets en dat ik voor een bepaalde datum moet boeken. Echter wordt ons via de overheid ook aangeraden de adviezen over te nemen en onszelf up to date te houden wat betreft de actuele stand van zaken. Om deze reden hebben wij gewacht met het boeken van een datum (voor een bezoek aan de park). Er was namelijk een persconferentie gepland en wij wilden eerst weten wat de uitkomst hier van zou zijn. De uitkomst hier van was helaas ook zo dat wij in een lockdown gingen.

Nu heb ik telefonisch contact gehad op dat moment en kreeg ik te horen dat de tickets verloren zijn gegaan omdat ik nog niet geboekt had. De Efteling had immers “de boekingstermijn vanwege covid 19 al 1 keer gratis verlengd”. In een gesprek met andere ouders kwam ik er eigenlijk achter dat dit wel erg vreemd is. Ik heb immers betaald voor de tickets. Door Covid-19 is het niet verstandig / de bedoeling dat wij parken gaan bezoeken. Net als vakanties en reizen is dit ook een uitje en zou dit ook vergoed moeten worden doormiddel van bijvoorbeeld een voucher of zou u het geld retour kunnen geven.

Ik zie jullie als een klantgerichte organisatie en ben enorm teleurgesteld dat ik nu met vervallen kaartjes zit. Ik hoop dat wij hier alsnog samen uit kunnen komen en zie uw reactie graag tegemoet.

Kendi

Verzilveren van mijn tickets!

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Efteling

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Efteling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kendi