Klacht: Eerste maand al pittige rekening en nu een dure vervangende simkaart

op 22 juni 2017 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Het begon al “goed” bij mkijn ewerste factuur vorig jaar van mijn nieuwe Simpel abbonement kreeg ik meteen een factuur van 50,- Euro!!!!! terwijl mijn maand abbonementslechts 5,- euro kost,dus ik had al een heel jaar betaald in mijn eerste maand van mijn nieuwe abbonement.!!
De medewerkster van Simpel vertelde mij dat het plafond standaart op +/- 50,- Euro stond,iets wat mij onlogisch lijkt als je een sim only afsluit van 5,- euro p.m. gene leuk begin dus van mijn toen nog nieuwe abbonement.
Nu heb ik mijn sim verloren en vraagt Simpel 15,- euro(!!!!!) voor een nieuwe Sim wat bij andere providers (o.aTele2) gratis is.
En als klap op de vuurpijl blijk ik ineens een 2 jarig abbonement te hebben ipv de 1 jaar die ik overal en altijd neem.

Als Simpel mijn klachten serieus neemt en samen met mij een oplossing zoekt dan zal ik dit op op internet vermelden dat ik dus tevreden ben.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 22 juni 2017 om 20:41 geantwoord

Beste compak,

Bedankt voor je bericht.

Ik vind het vervelend om te lezen dat je in één van je eerste maanden een verhoogde factuur hebt ontvangen en dat je het niet eens bent met de kosten van de simkaart.

Ik heb je melding over je factuur gecontroleerd.
De kosten buiten je bundel zijn terecht geregistreerd en hierbij is je gemeld dat er automatisch een blokkade optreedt wanneer je €50,00 bovenop je abonnementskosten hebt verbruikt.
Om dit te voorkomen is het mogelijk een Plafond in te stellen. Dit is een kostenlimiet die ervoor zorgt dat je geen extra kosten kunt maken boven de ingestelde limiet. Het minimale limiet bedraagt €10,00, waarbij het mogelijk is om €5,00 aan kosten bovenop je abonnementskosten te maken.

Bij het aangaan van het abonnement word je per e-mail of telefonisch op de hoogte gesteld van de abonnementsvorm die je aangaat (afhankelijk of je de bestelling via de website of telefonisch hebt verricht).
Hierbij is je expliciet vermeld dat het abonnement een termijn van 24 maanden heeft.

Tot slot hebben wij besloten om voor vervangende simkaart een bedrag in rekening te brengen.
Uit coulance heb ik er echter zorg voor gedragen dat ik de kosten voor de simkaart teniet heb laten doen.
De simkaart wordt dus kosteloos naar je verstuurd.

Stefan

Simpel

Heeft op 23 juni 2017 om 13:54 geantwoord

Ik stel de handreiking op prijs maar het feit dat de belplafond op 50,- Euro staat terwijl ik een simonly van 5,- Euro /maand heb (!!!!) klopt hier naar mijn mening niets van want als ik voor 50,- per maand wil, bellen ga ik natuurlijk geen abbonment van 5,- Euro afsluiten.

Dus als Simpel mij een abbonement aanbiedt van 5,- euro /maand dan lijkt het mij logisch dat het belplafond tot 5,- uiterlijk 10,- Euro zou staan dan is dan redelijk maar om het belplafond tot 10x (!!!!) de maandabbonement te zetten is niet in de haak en ruikt naar lijkt erop te zijn gericht om meer geld binnen te halen op een goedkope abonement van slechts 5,- euro.

Bericht van Simpel

1 maand geleden - Beste compak, De blokkade van €50,00 boven je abonnementskosten betreft een blokkade die Simpel het 'Gebruikerslimiet' noemt. Het Plafond waarnaar ik verwijs is in het verleden nimmer actief geweest. De Gebruikerslimiet is een automatische blokkade die Simpel oplegt om te voorkomen dat de factuur nog hoger uitvalt en om u daarbij te beschermen voor hogere kosten. Het Plafond daarentegen is een limiet die u zelf kan instellen naar believen, waarbij €10,00 het minimale bedrag is. Ik hoop dat ik hiermee duidelijkheid heb kunnen verschaffen omtrent uw situatie. Met vriendelijke groet, Stefan Simpel

Alle klachten die gemeld zijn door compak