Klacht: Eerder afsluiten abonnement dan datum van opzegging

op 14 juni 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Na veel problemen met Tele 2 glasvezel (niet stabiel en internetsnelheden die onder de 10mb/s lagen, blokjes bij tv uitzendingen en on demand die ineens stopt) hebben wij besloten om over te stappen. Uiteraard is hierbij de maand opzegtermijn in acht genomen. Ster nog; we hebben meer dan een maand opzegtermijn in acht genomen.

We hebben expleciet opgezegt per 6 juni 2016, zodat er voldoende tijd was voor de overstap naa een andere provider. Dit heeft Tele 2 ook (tweemaal) in een email bevestigd. Echter, in de loop van de 31 mei werd alles toch afgesloten.

Aangezien alles het niet meer deed, is er gebeld met de klantenservice. Men vertelde dat er niets was afgesloten. Het probleem van geen internet, tv en telefoon bleef aan, waardoor ik zelf heb gebeld. Toen kwam het hoge woord er uit; abonnement is per ongeluk afgesloten en niemand die hier wat aan kan doen. werkelijk schandalig.

Gelukkig kon mijn nieuwe provider het abonnement iets eerder laten ingaan, waardoor ik maar een aantal dagen zonder abonnement zat. Echter, hiervoor heb ik direct moeten bellen en moeten regelen. Dit bellen kost uiteraard geld. Nog niet eens gesproken over de tijd ed.

Het enige wat tele 2 schrijft is:
“Wij hebben je aanvraag voor een vergoeding in behandeling genomen en willen je hierbij graag informeren over de uitkomst.

Na alles te hebben nagekeken, moet ik je helaas mededelen dat we je aanvraag hebben afgewezen.

De reden hiervoor is dat na het eindigen van het contract er ook geen kosten meer in rekening zijn gebracht door Tele2. De dagen dat je geen diensten had zijn dus ook niet betaald en kunnen om deze reden ook niet worden vergoed.

Ik hoop dat ik je zo voldoende geïnformeerd heb.

Bianca
Klantenservice Tele2”

Zo gaat tele 2 dus blijkbaar om met de consument.

Excuses en kostenvergoeding

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door willemborrel