Klacht: eenmalige bijdrage wordt ongevraagd doorlopend steunabonnement

op 23 september 2016 over NCRV in de categorie Media

Op 28 juni 2014 is mij telefonisch (alhoewel al jaren in het Bel-me-niet-register) gevraagd door een NCRV medewerkster of ik eenmalig met 10 euro het programma Man bijt Hond wilde steunen zodat het blijft.
Dat wilde ik eerst niet: Jaren ervoor had ik dat namelijk wel gedaan en dat ging mis: werd toen door NCRV eigenhandig omgezet in een vast jaarlijks steunabonnement en het daarop volgende jaar gewoon weer van mijn rekening afgeschreven: na klagen mijnerzijds is dat toen stopgezet, maar het geld werd nooit teruggestort, zoals beloofd. Maar het hield tenminste wel op!
Na de belofte dat het deze keer echt eenmalig zou zijn heb ik daarom in 2014 toch weer mijn toestemming gegeven voor een eenmalige afboeking van 10 euro van mijn rekening. En wat schetst mijn verbazing: in 2015 werd hetzelfde bedrag gewoon opnieuw automatisch van mijn bankrekening afgehaald! Rekening geblokkeerd, er kon dus door NCRV niet meer ongevraagd worden afgeschreven. Verbijsterd was ik toen ik in 2016 een herinneringsfactuur kreeg over weer een jaar! Heb daar toen over gebeld: wat vervelend dat het nu weer gebeurd is was de reactie, we zullen het meteen in orde maken! Denk je dat je er eindelijk klaar mee bent. Is niet zo. Een tweede herinnering wordt mij nu gestuurd. Weer gebeld. Heel vervelend gesprek. Door de medewerker werd steeds weer herhaald dat ik een steunabonnement ben aangegaan in 2014 en dat ik tot juni 2017 moet betalen. Een belediging voor m’n intelligentie. Geen doorkomen aan. Kortom, een paarse krokodil. En daar ben ik allergisch voor. Ik ben 70 jaar, maar zeer bij de tijd. Ik weet heel goed wat ik doe en afspreek. Ik heb slechts voor eenmalige actie toestemming gegeven, men heeft zich daar niet aan gehouden. En het lijkt oneindig door te werken.

Als men toegeeft dat een eenmalige bijdrage is wat het is en dat dat met mij is afgesproken, men de zaak terugdraait, men ophoudt met rekeningen sturen en mij NOOIT MEER OPBELT, ben ik tevreden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCRV over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door NCRV in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCRV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCRV

Heeft op 08 november 2016 om 09:42 geantwoord

Geachte mevrouw Ziepzeerder,

Vervelend dat er verwarring is ontstaan over uw steunlidmaatschap. Onze excuses hiervoor. Ook kunnen wij ons uw reactie goed voorstellen en begrijpen dat u het vervelend vindt dat u ongewenst bent benaderd door de NCRV. Waarschijnlijk bent u verkeerd voorgelicht bij het aangaan van het steunlidmaatschap. Dit had niet mogen gebeuren.

Tegenwoordig wordt de mogelijkheid geboden aan te geven of het verstrekken van gegevens aan derden wel of niet wenselijk is. Helaas was dit vroeger niet het geval.

Wij kunnen u mededelen dat uw adresgegevens naar de toekomst toe niet aan derden is verhuurd en/of verkocht. Uw adres is in onze administratie uitgesloten voor alle mailings van derden. Uw mailadres en telefoonnummer zijn uitgesloten voor mailings en post van de omroep.

We gaan ervan uit dat u tevreden bent over de stappen die we hebben ondernomen en wensen u alle goeds.

Reina Roor Klant Contact Centrum NCRV

Alle klachten die gemeld zijn door Hilly Ziepzeerder