Klacht: Een maand wachten op levering na defect

op 23 juli 2015 over i-Mania.nl in de categorie Internetshops - Elektronica

Op 30 juni iets bestel, op 17 juli ontvangen maar defect. Direct gemeld. Vandaag 23 juli nog steeds niet binnen. Nu gevraagd geld terug te storten maar daar doen ze niet aan. Nu via Paypal het terug gevraagd. I-mania heeft het verhoogd tot claim. Als ik de recensies lees op internet ben ik erg dom geweest daar te bestellen. Totaal geen klanten waardering.

Over de bestelling en afhandeling van mijn probleem. Totaal geen klant medeleven.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar i-Mania.nl over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door i-Mania.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat i-Mania.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van i-Mania.nl beoordeeld.

i-Mania.nl

Heeft op 24 juli 2015 om 07:02 geantwoord

Beste Nick,

Wat vervelend dat u niet tevreden bent over onze service!
Echter begrijpen wij niet geheel waarom!

U heeft reeds (conform vermelde levertijd) uw order/item al netjes en tijdig ontvangen.
Dit item betrof helaas een defect, wat helaas wel eens kan gebeuren en vervelend is voor u uiteraard!

I-Mania heeft dezelfde werkdag uw email ook in behandeling genomen!
Er is ook direct door ons gehandeld en een nieuw item (zonder extra kosten voor u) in bestelling geplaatst, welke wij nu wachten op de levering hiervan.
U bent hier ook direct van op de hoogte gesteld en heeft dagelijks updates hierover gehad.
Wat u hierboven stelt is dus niet geheel correct en wij betreuren ook uw aanpak hierin.

Betreft recensies:
Wij zijn een net en degelijk bedrijf dat naar onze beste kunnen handelt.
Verwerken meer dan 20.000 orders per jaar, waarvan er maar een fractie (1%) aan klachten (terecht of onterecht) zijn.
Elke klacht is er natuurlijk 1 teveel.
Helaas blijkt dat men niet iedereen tevreden kan stellen, hoe zeer wij het ook proberen.

Voor verdere vragen kunt u uiteraard onze klantenservice berichten!

I-mania Klantenservice

Heeft op 24 juli 2015 om 08:04 geantwoord

Sorry maar deze was zeker niet op tijd geleverd. Het heeft zeker 2 weken geduurd voordat deze binnen was. Nu zit ik ook WEER 2 weken te wachten tot de nalevering. Wat betreft extra kosten: het zou wat zijn als jullie nog extra kosten in rekening gaan brengen ook na een defecte levering. Wat betreft de updates daar heb ik zelf om moeten vragen. Jullie zeggen wacht op bericht van ons... Dat is heel leuk maar dan zit ik dus 2 à 3 weken te wachten totdat iets van jullie te horen krijg.
Ik heb zelfs gevraagd voor een andere type van dit product en zelf dat was geen optie omdat dit niet jullie richtlijnen zijn.

Bericht van i-Mania.nl

5 jaren geleden - Beste Nick,Uw order is tijdig afgehandeld en geleverd. Nadat het defect is geconstateerd heeft u ons foto's gestuurd met het defect. Product heeft u nog niet retour hoeven sturen.. Wij hebben meteen een nieuw product in bestelling gezet. Elke stap in dit proces is u per email uitgelegd, tevens wat de verwachting zou zijn in dit traject. Op moment dat wij te horen kregen dat er een vertraging in levering van het nieuwe product was, is dit u meteen gemeld. Meer als dit hadden wij niet kunnen doen. Waarom u aangeeft dat u geen bericht heeft gehad is ons onduidelijk. wij hebben een mail wisseling van 10 emails. Waarop u elke keer een antwoord heeft gehad en waarop aangegeven word dat u antwoord krijgt zodra meer bekent is.Mocht u vinden dat het anders had gekund vernemen wij dit graag, wij staan open voor verbetering van onze service.Met vriendelijke groet, I-mania KlantenService

Reactie van de melder van de klacht Nickosz

5 jaren geleden - Hi, jullie hebben mij inderdaad geinformeerd dat het langer ging duren. waarbij jullie aangeven: Status order: Bij dit artikel staat/stond ten tijde van uw bestelde, een levertijd/verwachte (indicatieve) verzenddatum vermeld van ca 5-7 werkdagen. (1/1,5 week) het werdt pas geleverd na 2 weken. en dat ik het artikel nog niet retour hoefde te verzenden is geen meerwaarde, het is namelijk DEFECT. ik kan er dus helemaal niets mee. wat betreft de updates zoals eerder aangegeven ben ik altijd de persoon geweest die er om moet vragen.als jullie aan mij vragen wat kan er beter: de klanten beter informeren, zorg dat er een update vanuit jullie komt en niet dat de klant er eerst om moet gaan vragen, zorg ervoor dat de klant niet het idee heeft dat hij de kar staat te terkken mara jullie.verder heeft het geen nut om hier nog dieper op in te gaan. het wordt nu alleen maar een nietes-welles spelletje.

Bericht van i-Mania.nl

5 jaren geleden - Beste Nick,Helaas leid deze discussie tot niets. Wij hebben u constant op de hoogte gehouden. Leverdatum en verzenddatum zijn twee versxhillende dingen. Nogmaals u krijgt van ons een bevestigng wanneer het weer verzonden word.Met vriendelijke groet,Imania Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Nickosz