Klacht: een behandeling alsof ik schorem ben

op 15 mei 2016 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Ik deed boodschappen bij Jumbo op de biltstraat in Utrecht. De jongeman achter de kassa wilde wellicht dienstdoen door de boodschappen in mijn rugzak te doen. Maar plagerig gooide hij vrijpostig mijn avocado’s in mijn tas. Vanzelfsprekend niet genoeg voor een klacht, echter lijkt het me wel terecht als kassières enigszins behoedzaam met andermans voedsel omspringen.

Daarna gaf ik 40 euro om een rekening van 26 euro af te rekenen. Een extra 10-eurobiljet werd niet opgemerkt, waardoor het leek alsof ik 30 euro had betaald. Nou begrijp ik best dat er van die miljoenen klanten ook wel eens wat ontvreemd wordt en dat er huichelachtige klanten tussen zitten, die zich op de borst kloppen met een extra verdiend tientje. Me dunkt toch dat de twijfelgevallen van de rechtschapenen in de overgrote meerderheid zijn en een gepaste bescheidenheid bij de evaluatie van een dergelijke situatie zou de klantenservice van de jumbo niet misstaan.

Toch vond ik het ongeloof en het gebrek aan medewerking stuitend, toen ik dit aangaf. Hiervan wilde ik graag beklag doen, waarvan akte. De camerabeelden toonden helaas niet duidelijk genoeg mijn gelijk. Dat had een scène gescheeld.

Uiteindelijk veranderde de situatie toen mijn vriend langskwam. Hij wenste een beetje menselijkheid van de klantenservice. Er kwam een weinig gemeend en plichtmatig excuus uit van de manager. De jongen (achter de kassa) heeft zijn kaken op elkaar gehouden. Maar ik mocht wel een bosje bloemen uitzoeken.
De nare nasmaak is nog niet helemaal weggepoetst, maar wel bijna.

Als ik kan betalen met MasterCard bij de kassa, zodat soortgelijke situaties kunnen worden voorkomen.

Als het voedsel in het vervolg respectvol wordt behandeld bij het inpakken.

Als in het vervolg een excuses om een zaak te vereffenen minder geveinsd wordt.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lotta