Klacht: Door ons geboekte stoelen 2 keer betaald!

op 12 juni 2019 over eDreams in de categorie Online Vliegtickets

Door ons geboekte stoelen 2 keer betaald!
Hi Amy, thanks for answer our last review, but nothing happens! there is no response, so i post my complain again in a review. I think you don’t understand what happend.

Beste Rick,
Ik wil graag nog een keer duidelijk maken wat onze klacht is.
Inderdaad, we zijn op de hoogte gesteld over de wijziging van ons schema.Maar daarna ook weer via een SMS bericht van jullie, 2 dagen voor onze vlucht.

Je begrijpt toch wel wat het probleem is geweest? Ik begrijp jullie reactie niet. Met Involatus heb ik niets te maken, die hebben hun werk correct gedaan. En om af te sluiten met excuses voor het ongemak, is ontzettend niet invoelend en klinkt zeer oppervlakkig en standaard. Het stresslevel is namelijk vrij hoog geweest inclusief mijn bloeddruk, dus de vakantie begon erg slecht.

Even voor de duidelijkheid:

Op 9 april een wijziging van vluchtgegevens van Involatus.
Op 24 april, 2 dagen voor vertrek een bericht (zelfs een SMS bericht) van eDreams met weer de oude tijden, dus welke tijden hou je dan aan? Het meest recente bericht!
Dus de tijden van eDreams, de maatschappij waar we ook bij geboekt hebben!

Dus jullie hebben de fout gemaakt om niet de juiste tijden naar ons te SMSen 2 dagen voor vertrek!

Ik neem aan dat, nu je het vast begrijpt, je ook snapt dat ik zwaar pissig ben over het feit dat we door jullie fout € 660, extra voor onze reis hebben moeten betalen.
Dus wil ik je weer vragen om dat geld aan ons te retourneren.

En dan nog een vraag, buiten onze klacht om, waarom doen jullie zo je best om een slechte naam te creëren? Ik lees namelijk veel slechte reviews en ik hoor ze nu ook veel om heen.
Dat lijkt me toch niet de bedoeling van jullie organisatie. Ook het zeer slecht bereikbaar zijn is een veel gehoorde klacht. Het lijkt me toch niet moeilijk om bij jullie de boel zo te organiseren om er een prima club neer te zetten? Alleen een paar medewerkers bij de telefoon met verstand van zaken zou al heel wat oplossen. Wie is de Nederlandse directeur van eDreams? Ik vraag me af waarom hijzij niets doet aan zijn,voor mijn gevoel, slechtlopende organisatie. Hijzij kan dit zo veel beter krijgen. Misschien moet ik dit voorleggen aan Monica Perpiná, de Europese communicatiedirecteur,die zich misschien niet eens zo zeer met de Nederlandse tak bezig houdt.Of misschien moet ik zelfs terug naar de medeoprichter en Marketing Directeur Mauricio Prieto. Ik denk dat hij erg verdrietig van deze situatie wordt.

Maar goed, mocht je iets niet begrijpen en me willen bellen, dat mag altijd. Mijn telefoonnummer is 06 292 38 070.

Vriendelijke groet,
Karin Westhuis

Wat vooraf ging:
Door ons geboekte stoelen 2 keer betaald!
Op 26 april 2019 bleek dat wij niet op de lijst stonden van vlucht 8Q 2816. Terwijl wij bij e Dreams de tickets hebben gekocht voor die vlucht en deze ook bevestigd hebben gekregen. Wij hebben aan de mensen van Onur Air uw bevestiging laten zien. Zij hielden echter vol dat we niet op de lijst stonden. Toevallig (!) waren er nog wel drie plaatsen vrij die wij konden aanschaffen voor 660 euro. We hebben die 660 euro betaalt zodat we toch nog meekonden op onze eigen vlucht en onze vakantie niet om zeep zagen geholpen. We hebben toen al aangegeven dat we een klacht in zouden dienen. Via mijn man is er twee keer contact geweest met jullie organisatie in week 18. We hebben het geheel uitgelegd en we zouden binnen 48 uur wat horen. Dat was echter niet het geval op basis waarvan we zelf vrijdag 3 mei nog een belpoging gedaan hebben, maar na 45 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik de verbinding verbroken. Op Maandag 6 mei opnieuw gebeld. Maar na 30 minuten in de wacht te hebben gestaan, ben ik via facebook gaan chatten. Ik kreeg nu wel respons, maar nu werd het nog vreemder. Jullie geven aan dat de boeking wel actief stond. En volgens jullie is dat een reden om geen refund te geven. Maar als de reservering wel actief was, waarom hebben wij dan dubbel moeten betalen omdat wij dan niet goed bij Onur Air in het systeem stonden? Wij hebben van jullie ook enkele dagen voor de vlucht nog een bevestiging gekregen dat we op de vlucht zouden zitten en dat de tijden nog juist waren. Jullie zijn verantwoordelijk voor een correcte communicatie met de airline en weer naar ons. Kortom, wat de reden ook geweest is van het feit dat wij niet op de lijst stonden weten wij niet, maar we hebben de boeking bij eDreams gedaan en houden jullie dan ook aansprakelijk voor de kosten die wij hebben moeten maken (notabene de vlucht die we reeds via credit card hadden betaald) om alsnog met de vlucht mee te kunnen (nog afgezien van alle stress die je daarmee oploopt).

Beste mevrouw Westhuis-Schortemeijer,
Bedankt voor uw geduld.
Wij zijn geïnformeerd door de ´ticketing carrier´ dat er op 9 april 2019 een wijziging aan uw schema werd doorgevoerd, waar u destijds over op de hoogte werd gesteld. Uw boeking was eerst voor een vlucht met Onur Air op 26 april, echter werd dit destijds aangepast naar een vlucht met Corendon en een terugvlucht met Tailwind Airlines:

Hartelijk dank voor jullie reactie. Wij zijn het daar niet mee eens. Wij boeken een vlucht bij jullie. Dus jullie zijn ons aanspreekpunt en degene waarmee we een overeenkomst hebben. Jullie zelf sturen ons enkele dagen voor de vlucht nog een bevestiging met de vluchtnummers en tijden zoals door ons geboekt. Wij zijn er dus van uit gegaan en mochten er ook van uit gaan dat jullie informatie juist was.
Er was ook geen enkele geldigerelevante reden om ons op andere vluchten om te boeken. De betreffende vlucht was niet geannuleerd. Het kwam jullie agent waarschijnlijk (financieel) beter uit om ons op een andere vlucht te zetten. Om heel eerlijk te zijn vinden wij dat geen stijl en is het eigenlijk speculeren over de rug van jullie klanten.
Wij vinden het onterecht dat wij de dupe zouden worden van deze handelswijze. We gaan er dan ook van uit dat eDreams haar verantwoordelijkheid neemt en erkent dat de communicatie onduidelijk was en dat jullie niet de ogen moeten sluiten voor het feit dat jullie eerst een boeking binnenhalen en vervolgens de agent daar mee laten spelen en jullie als eDreams daar ook nog achter gaat verschuilen. Als we een partij aanspreken zullen wij jullie aanspreken. Dus we houden jullie nog steeds aansprakelijk en gaan er van uit dat jullie alsnog compensatie verstrekken.

Na herhaald verzoek, op bovenstaand antwoord nog geen reactie ontvangen.

Even voor de duidelijkheid:
Op 9 april een wijziging van vluchtgegevens van Involatus.
Op 24 april, 2 dagen voor vertrek een bericht van eDreams met weer de oude tijden, dus welke tijden hou je dan aan? Het meest recente bericht! Dus de tijden van eDreams, de maatschappij waar we ook bij geboekt hebben!

Antwoord van eDreams
6 dagen geleden
Hi Karin,

Please follow up with the agent in charge of your complaint ticket if you require further assistance.

Thank you.

Kind Regards,
Amy – Customer Care

Wanneer ik die € 660,- terug krijg die ik op het vliegveld even snel contant moest afrekenen omdat we anders niet met de door ons geboekte vlucht mee mochten! Na betaling waren er inderdaad nog 3 stoelen vrij. Juist ja, die van ons.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over eDreams

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over eDreams nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Karin Westhuis