Klacht: Verkeerd artikel ontvangen

op 30 januari 2012 over ECI in de categorie Boekhandel

Via internet een bestelling gedaan bij eci.nl. Bestelling kwam in delen. Alles prima in orde tot het laatste pakketje. Hierin zou het boek De Familie Barbapapa zitten. Maar tot onze verbazing zat er een kalender van Rien Poortvliet in. Op de bon stond De Familie Barbapapa. Deze zou afgeleverd zijn. Hij was besteld en betaald. De kalender stond op geen enkele bon. Een mailtje gestuurd naar ECI.In hun reactie stond dat Barbapapa uitverkocht was en niet alsnog toegestuurd kon worden. Ik kon mijn bestelling gratis retour sturen. En via een link kon ik een DHL punt vinden. Deze link werkte al niet en ik stuurde terug dat de kalender niet op de pakbon staat. Dat Barbapapa op de bon staat, maar er niet in zat en al wel betaald is. Hun reactie erop was dat als ik het foute artikel terug zou sturen hun zo vrij zouden zijn om het betaalde bedrag als tegoed te reserveren. Vervolgens krijg ik een brief dat een bestelnummer niet meer geleverd kan worden alleen zijn ze vergeten om het bestelnummer en de omschrijving in te vullen, dus ik heb geen idee waar dat over ging. Ik vind dat ECI zich er erg makkelijk vanaf wil maken. Ik ga er vanuit dat als je een artikel bestelt en betaald hebt, je het recht hebt om deze te ontvangen. Tuurlijk kunnen er fouten gemaakt worden, maar ECI laat de klant dit oplossen. Ik moet zelf maar zien hoe ik de kalender bij een DHL punt krijg. De link werkte niet, dus ik moest zelf een DHL punt zoeken. Het betaalde geld krijg je niet terug. Je bestelt via internet omdat dit gemakkelijk is en je ervanuit gaat dat je het artikel daadwerkelijk krijgt. Maar dat is blijkbaar niet zo. Je kan dus beter gewoon naar de winkel gaan. De kosten die ik nu maak om het artikel retour te zenden zijn voor mezelf.

Ik snap dat er fouten gemaakt kunnen worden, maar ik vind dat ECI deze dan zelf dient op te lossen en niet de klant. Als ze een brief sturen is het ook wel fijn als deze volledig is. Nu ontbreken het bestelnummer en de omschrijving, dus ik weet nog niet waar die brief over gaat. En het staat gewoon heel erg slordig. Niet echt service gericht. Ik vind dat hun het bestelde en betaalde artikel hoe dan ook moeten leveren.

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ECI in behandeling genomen

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ECI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ECI

Heeft op 14 februari 2012 om 10:19 geantwoord

Helaas krijgen wij u telefonisch niet te pakken om alles te bespreken. Het verkeerde artikel is inmiddels retour ontvangen bij ons. Helaas is De Familie Barbapapa niet meer te leveren. Uiteraard bieden wij hier onze excuses voor aan. Ik hoop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke Groet, Jessica ECI Webcare

8 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ECI beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door deshda