Klacht: E-bikes huur te klein

op 15 september 2016 over Fital Fietsvakanties in de categorie Online Reisbureaus

In juli dit jaar hebben wij, 5 personen (gezin met 1 kind 16 jaar en schoonouders) een fiets vakantie geboekt bij Fitál.
Omdat het lange afstanden waren, en wat hoogte verschil besloten wij deze vakantie met e- bikes te fietsen.
We hebben er twee gehuurd bij Fitál, de specialist, voor mijn man en zoon. Ik moest de lengte van mijn man en zoon ( 1.86m en 1.97m doorgeven op het formulier voor de juiste frame maat) en dan kwam het helemaal goed, volgens de dame aan de telefoon. En anders was er ook nog wel wat te verstellen qua stuur- en zadel hoogte.
Aangekomen bleek dat er maar 1 frame maat E- bike was (er waren überhaupt geen verschillende frame maten) en dat de zadelpen en stuurpen te kort waren om te verstellen op de juiste hoogte.
Ook de technische man was zou pas de 4e dag van onze 6- daagse vakantie aanwezig kunnen zijn.

Na de eerste dag geprobeerd te hebben was de conclusie dat het fysiek niet verantwoord was te fietsen op deze fietsen in de fietsvakantie.
We hebben nog geprobeerd met mijn fiets te ruilen, want deze was wel goed te verstellen, maar helaas waren de huurfietsen ook voor mijn lengte (1.82m) te klein.
Ruilen met de fietsen van mij bejaarde schoonouders vond ik geen optie.
Er waren ook geen grotere fietsen te huur in de buurt.
Onze fiets vakantie is daarom geen (gezamelijke) fietsvakantie geworden zoals geboekt was.
Natuurlijk hadden wij van te voren graag geweten dat de fietsen niet
voldeden aan de beschrijving, zodat wij eerder andere fietsen konden regelen.
Fital heeft zonder (telefonisch) overleg de huur van één fiets vergoed.
Wij zouden graag de huur van beide fietsen retour ontvangen, aangezien er een fout is gemaakt bij Fital, de vakantie specialist, wij twee fietsen niet konden gebruiken en daardoor onze geboekte fietsvakantie niet gezamelijk gefietst kon worden.
Ook hebben we korting gevraagd voor mijn schoonouders voor een in de toekomst te boeken vakantie bij deze specialist zodat we met zijn allen de vakantie nog eens over kunnen doen maar dan met zijn allen de routes van de vakantie fietsend en niet twee in de auto.
Er is bij Fitál helaas geen overleg of schikking mogelijk.

Ik ben tevreden wanneer Fitál zich inleeft in onze situatie alsof het hunzelf zou overkomen en dan GEZAMELIJK tot een tevredenstellende oplossing komen.

Alle klachten die gemeld zijn door M den Besten