Klacht: Dynamische prijzen werkspot is ander woord voor natte vinger werk

op 05 oktober 2016 over Werkspot in de categorie Algemeen

Sinds een aantal weken ben ik ook in de valkuil van werkspot getrapt. toch maar eens proberen, in het begin kwamen er direct een hoop opdrachten die de revue passeerden, Leuk dacht ik nog, ik reageerde me suf, op klusjes waarvoor ik (indien er contact gegeven worden gedeeld) maar € 3,- hoefde te betalen. Maar de pret was van korte duur, de ene na de andere klus werd geannuleerd. of,, mijn deelde zijn of haar telefoonnummer waar ik dan weer minimaal 3 euro voor moet betalen. om vervolgens helemaal niets meer te mogen vernemen.

Het wordt ook niet naar buiten gebracht (naar de opdrachtgevers) dat de vaklieden geld moeten betalen voor gedeelde contact gegevens, werkspot adverteert immers met gratis en geheel vrijblijvend offertes aanvragen/vergelijken.

Mij werd werkspot verkocht als zijnde, dat de opdrachtgevers opdrachten uit zetten, om een vakman te kiezen, maar dat ligt dus wat genuanceerder blijkt achteraf

Nu wordt door mijn accountmanager gewezen op het feit dat ik akkoord ben gegaan met dynamische prijzen. Dynamische prijzen, wat zegt dat eigenlijk. Niet meer en niet minder dan natte vingerwerk prijzen.

een klusje dat niet meer op zou kunnen brengen dan € 125,- euro incl. BTW daar moet je nu ineens 6 euro voor betalen. Het begint er op te lijken (ook gezien de klachten die op het net circuleren) dat werkspot je gedrag controleert en als je veel reageert, gaan de tarieven omhoog, het zal mij niets verbazen, dat er zelfs een verschil zit tussen de hoogtes van het bedrag en diegene die erop reageert.

Zo zou het kunnen zijn, dat als ik reageer, ik hiervoor 6 euro (of meer) zou moeten betalen, en een ander welke minder reageert, voor diezelfde advertentie maar 3 euro hoeft te betalen.

Dit stinkt aan alle kanten. Herhaaldelijk heb ik aangedrongen op het feit dat Werkspot transparant moet zijn, en moet communiceren naar de opdrachtgevers dat de vaklui betalen voor contact gegevens.

De meeste klanten die ik “spreek” zijn zich niet bewust dat er achter de schermen geld moet worden betaald door de vaklui, ook al wordt de opdracht niet aan hen gegund. Dit moet helder zijn voor iedereen, zodat met toch voorzichtiger is met het delen van haar gegevens en vaklui op kosten jagen.

Ik zal dan ook niemand adviseren met deze club in zee te gaan, alles wat je aandraagt aan oplossingen wordt afgedaan, ik zal dat opnemen met de marketing afdeling, bedankt voor je input. (eigenlijk bedoelen ze daarmee, “zeur niet zo, wij verdienen lekker veel geld over jouw rug, dus hou nu maar op met zeuren)

Tot op heden 2 opdrachten kunnen doen, maar dit dekt niet de lading van de kosten welke ik aan werkspot moet betalen.

Transparantie op de website van werkspot dat vaklieden betalen voor contactgegevens, en dat er vaste prijzen komen voor de vergeven opdrachten, (voor zover deze echt bestaan) en niet de ene keer 3 euro, de andere keer weer 6, 9, 12 of nog meer.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Werkspot over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door eric1967