Mijn Klacht:
Beste,
Even onze situatie schetsen: Ongeveer een maand terug ging onze Delonghi Airco in herstelling bij Delonghi. Hiervoor doet Delonghi beroep op Dynalogic (tot mijn grote spijt). Omdat ikzelf , alsook kennissen reeds slechte ervaringen heb gekend met enkele voorgaande leveringen van Dynalogic, stond ik er vrij sceptisch tegenover.
Helaas wordt dit enkel maar bevestigd door de belabberde service die ze leveren in opdracht van Delonghi. Onze Airco werd opgehaald 9 Mei en verdween daarna met de noorderzon voor enkele weken.
Na veel heen en weer bellen met Delonghi komt er eindelijk vanuit Dynalogic een leveringsafspraak voor Vrijdag 25 Mei (dan is het toestel al 3 weken onderweg, heen en terug). Uiteraard valt dit net voor het warmste Mei-weekend sinds het begin van de metingen (30°). Dit terwijl wij thuis zitten met een tweeling die amper 8 weken oud was.
I.p.v. een vlekkeloze, broodnodige levering van ons airco-toestel krijgen we doodleuk op de tracktrace te zien (geen melding via mail of sms) dat er een manco is en de levering is geannuleerd. Na terug minstens 5 keer te hebben gebeld met Delonghi weten ze zelf niet wat er is gebeurd en hebben ze moeite om Dynalogic te bereiken. Er wordt ons gezegd dat de levering dan wel Maandag zou plaatsvinden… Na een weekend puffen in de hitte (met 2 zeer jonge baby’s), bellen we Maandag terug naar Delonghi, waar men ons verteld dat er iets is foutgelopen bij de koerierdienst en ze deze niet kunnen bereiken of maar zeer weinig info krijgen. Ze bellen ons terug van zodra er meer info is.
Ondertussen zijn we Dinsdag en kregen we terug na enkele telefoontjes te horen van Delonghi dat ons toestel door Dynalogic foutief naar Amsterdam is verscheept…. Zomaar even 300 kilometer verder het land uitgestuurd… Waar het toestel zich dan bevindt (want bij mijn weten is er geen Dynalogic Depot in Amsterdam), hoelang het toestel daar staat of waarom er zo is geblunderd met de levering kan men ons uiteraard niet vertellen… Dus kunnen we concluderen dat voor Dynalogic een pakket leveren op een locatie op 1,5 uur rijden te moeilijk is gebleken en het pakket ruim een week te laat, 300 kilometer verder in het verkeerde land werd afgeleverd…
Kort na de klacht te hebben ingediend komt het toestel uiteindelijk aan bij ons (ondertussen zijn we 1 Juni). Het is onmiddellijk duidelijk dat het toestel zwaar beschadigd is. En bij het openmaken van het pakket kunnen we dat ook op meerdere plaatsen verifiëren. Wielen geplooid, plastic behuizing gekraakt en gebogen, … Uit de pakbonnen en reparatiedetails kunnen we ook opmaken dat het toestel welgeteld één dag in reparatie heeft gezeten. De overige 23 dagen waren dus transport (voor een afstand van 150Km)
We melden dit uiteraard uitgebreid zowel bij Delonghi als bij Dynalogic.
Na dit gehele debacle krijgen we een slappe mea culpa van Dynalogic als repliek waarin ze beweren dat het toestel alsnog succesvol werd afgeleverd, terwijl ik al had gemeld dat het zwaar beschadigd was in transport.
Er werd beloofd dat het de volgende keer wel goed zou lopen. (een standaardmail die ik hier al meerdere malen zag passeren). Op geen enkele van mijn klachten of problemen wordt er inhoudelijk gereageerd.
Ik stuurde daarna nog enkele reacties op m’n klacht, maar ondertussen krijgen we al 20 dagen geen antwoord meer (ondanks dat er beloofd was ons uiterlijk ten laatste over 14 dagen van antwoord te voorzien).
Op heden is het toestel terug vertrokken naar het reparatiecentrum om de transportschade te herstellen. Men zou er van uitgaan dat Dynalogic nu alles in het werk zou stellen om de levering tot een goed einde te brengen.
Dit ophaling gebeurde op 7 Juni. We wachten ondertussen nog steeds op het toestel. Na enkele telefoontjes met Delonghi moeten we terug vaststellen dat het toestel daar nog steeds niet is aangekomen en men eigenlijk niet weet waar het zich bevindt…
Klacht met referentienummer: GC-18003062
Gewenste Oplossing:
1. Snelle respons op deze klacht.
2. Een overzicht van het ganse tracé van het pakket, alle blunders inclusief De nodige sancties, maatregelen en doorgevoerde procedurewijzigingen om dit in de toekomst te voorkomen.
3. De levering van ons aircotoestel aan Delonghi heen en terug verzorgen binnen een acceptabel tijdskader (2 a 3 dagen).
