Klacht: Dynalogic komt niet op dagen

op 14 juni 2017 over Dynalogic in de categorie Koeriersbedrijven en post

Twee dagen heb ik thuis zitten wachten op een bestelling.

De eerste dag kreeg ik na een lange dag wachten de melding dat ik niet thuis zou zijn zijn geweest en dat de chauffeur een kaartje had achtergelaten. Ik heb hen toen een mail gestuurd om te vertellen dat dit niet klopte, ik geen kaartje in de bus had en met de vraag of de chauffeur wel bij het juiste adres was?
Die avond ook nog hard gezocht naar de mogelijkheid om aan te geven dat het pakketje ook bij de buren bezorgd mag worden, maar die optie kent Dynalogic niet.

Tweede dag, wederom na lange dag, de melding dat mijn adres niet zou kloppen.
Enige wat ik kan zien is dat mijn adres toevoeging “-I” (alsin 1 hoog) in het systeem van Dynalogic staat als “-i” (met kleine letter).
Mijn adres bij de webwinkel was wél correct ingevoerd (te zien op de orderbevestiging), dus wie deze fout heeft gemaakt?
En dan nog zou de bezorger het moeten vinden: het huisnummer heeft slechts twee deuren: mijn huis en die van het koffiehuis eronder. Er is bij beide geen koerier geweest en geen kaartje achtergelaten.

De klantenservice wist mij ook te vertellen dat de Track & Trace niet goed werkte: de track & trace werd pas geupdate toen de koerier en zijn iPad al weer terug op depot waren. Dus achter de website steeds de bezorging volgen heb ik ook voor niets gedaan.

De bezorging is nu door Dynalogic gecanceld. En moet teruggestuurd worden naar de opdrachtgever in Belgie. Voordat zij het opnieuw hebben verstuurd, zijn we ruim een week verder werd mij gemeld.

Dikke onvoldoende voor Dynalogic. En de klachten:
1. Geen Track & Trace promoten als deze niet op tijd wordt geüpdatet
2. Mogelijkheid aanbieden om bij de buren af te leveren voorkomt veel gedoe.
3. Chauffeur had mij kunnen bellen: is niet gebeurd.

1. Bedrijven als deze zouden verantwoordelijk moeten worden gesteld voor misinformatie (melding dat een chauffeur aan de deur is geweest terwijl dat niet zo is, track & trace die niet update). Er zijn ook vaak kosten verbonden aan het feit dat mensen (thuis) moeten wachten op een pakket.
Ze zouden aansprakelijk gesteld moeten worden voor onnodige wachttijd (tenzij overmacht).

2. Track & Trace moet sneller updaten en juiste informatie weergeven.

3. Mogelijkheid voor een "fall-back" > klant mogelijkheid geven om het pakket bij de buren te laten bezorgen.

4. Contact mogelijk maken met bezorger.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynalogic een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynalogic

Heeft op 20 juni 2017 om 10:38 geantwoord

Geachte mevr. Timmerman,

Allereerst onze excuses voor het ongemak! Uw order is door een medewerker van de leverancier aangemeld, hierbij hebben wij deze gegevens doorgekregen. Het is natuurlijk onzin dat de koerier het adres niet kan vinden als er een - i - staat in plaats van een - 1 - . Ik heb dit dan ook doorgezet naar de desbetreffende afdeling om dit aan te kaarten bij de koerier.
Bij deze leverancier is het gewoon toegestaan om bij de buren te leveren. Dit kan we per leverancier verschillen.

Het klopt dat er problemen zijn geweest met de Track en Trace systemen aangezien we een storing hebben gehad. Het werd niet goed bijgewerkt en de gegevens waren bij sommige klanten niet aangepast. Op het moment dat dit geconstateerd werd hebben mijn collega's hun uiterste best gedaan dit zo spoedig mogelijk voor u op te lossen.

Het spijt mij te vernemen dat u deze ervaring heeft gehad met onze dienst. Ik hoop dat we u kunnen bewijzen dat het ook gewoon in één keer goed kan gaan.

Team WeCare Dynalogic

Heeft op 23 juni 2017 om 15:56 geantwoord

Excuus door de klantenservice afdeling is natuurlijk fijn, maar het heeft mijn probleem niet opgelost. We zijn nu weken verder en mijn bestelling heb ik nooit gekregen (inmiddels geannuleerd). Ook hebben de medewerkers niet hun \"uiterste best gedaan\" zoals hierboven wordt beschreven: mij werd verteld dat het pakketje teruggestuurd ging worden naar de opdrachtgever (en ik kon daar niets aan doen) en de opdrachtgever vertelde mij dat het nog minimaal een extra week kon duren voordat zij het opnieuw konden verzenden.

Ik ben twee dagen aan thuis wachten kwijt, mijn bestelling kwijt, heb kosten gemaakt (oppas om mijn kind op te halen, telefoonkosten) en heb daar tegenover helemaal niets gezien behalve een niet onderbouwde belofte dat het een volgende keer heel misschien wel goed kan gaan?

Wat beter zou zijn is een garantie geven dat in de toekomst:
- Klanten op de website kunnen zien dat er een storing is;
- De ontvanger gebeld wordt door de koerier als er een probleem blijkt (of koerier kan het niet vinden);
- de mogelijkheid in de website bouwen om aan te geven dat het bij de buren mag worden bezorgd;
- klantenservice telefoonkosten verlagen naar 0 ipv 0.45cent p/m;

Dat zijn investeringen voor Dynalogic maar naar mijn mening zou het de klanttevredenheid flink verhogen.

Alle klachten die gemeld zijn door ttime