Klacht: Dynafix ‘steelt’ mijn toestel

op 13 december 2017 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Inmiddels meer als een maand geleden heb ik mijn toestel verzonden naar Dynafix. Van te voren was vastgesteld dat het toestel geen val/ stoot of waterschade had. Eenmaal ontvangen door Dynafix kreeg ik een factuur toegestuurd à 400 euro om het toestel te repareren (dat is een nieuwe Samsung S6 niet eens meer waard) of ik moest onderzoekkosten à 50 euro betalen (voor het maken van 4 foto’s …). Uiteraard waren wij het niet eens met deze gang van zaken. Na veel correspondentie met Samsung en Dynafix was uiteindelijk Samsung het eens met het feit dat het toestel geen valschade zou hebben. Beloofd dat dit intern doorgenomen zou worden, is nooit gedaan. Vorige week stond de koerier ineens met het toestel voor de deur en werd er op een vrij brutale wijze 50 euro geclaimd. Omdat er op dat moment nog vanuit werd gegaan dat Samsung er voor zou gaan zorgen dat het toestel gerepareerd zou worden heb ik de koerier niet betaald. Hij nam het toestel weer terug. Inmiddels kan ik het toestel alleen nog maar terug krijgen door 50 euro te betalen. Haast een vorm van afpersing. Er wordt volledig aan het feit voorbij gegaan dat het toestel gewoon onder wettelijke garantie gerepareerd moet worden. Dit is volgens de wet verplicht wanneer een toestel duidelijk door een fabricagefout stopt met functioneren. (Dit is wat anders dan fabrieksgarantie). Ongeacht of er nu wel of niet schade aan zou zitten volgens Dynafix, wat aangetoond niet zo is, moet het toestel gemaakt worden. Contact met beide bedrijven levert niks op. Het blijft bij standaard protocol-antwoorden en zinloze herhaling. Hier wordt geen poging gedaan een berooide klant te helpen!!!

Ik ben blij als ik een nieuw of volledig gerepareerd toestel retour ontvang zonder hier enige kosten voor te hoeven betalen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Henkes1