Mijn Klacht:
Op 27-07-2018 kocht ik bij BelSimpel een Samsung Galaxy TAB S3 9.7 voor € 5238,00.
Ik gebruikte deze tablet niet dagelijk, zelfs niets wekelijks.
Echter na iets meer dan 2 jaar (2 jaar en 10 dagen om precies te zijn) ging het scherm opeens niet meer aan. Precies 10 dagen na de garantietermijn…
Ik heb op 06-08-2020 de klantenservice gebeld met de vraag of de tablet vervangen kon worden of gratis gerepareerd. Het kon toch immers niet zo zijn dat 10 dagen na je garantietermijn je niet meer geholpen kon worden…nou dat werd ik dus ook niet.
Ik kon de tablet opsturen voor reparatie en daar zaten gewoon de volle kosten aan verbonden, want de garantietermijn was verlopen…
Ik heb nog een brief gestuurd naar BelSimpel en daarin het probleem voorgelegd en aangegeven dat dit probleem niet had mogen ontstaan bij een product van deze leeftijd en voor deze aanschafprijs.
Er is in Nederland volgens mij geen wettelijke garantietermijn. In plaats daarvan staat er in de wet dat een product zo lang moet meegaan als u ervan mag verwachten.
Zeker van een tablet uit een hoger segment van Samsung mag ik verwachten dat deze langer meegaat dan 2 jaar.
Gewenste Oplossing:
wanneer er een vervangende tablet wordt opgestuurd of het geld teruggestort wordt.
Een reparatie is door een computerzaak afgeraden, omdat dit model nooit helemaal meer netjes in elkaar past na reparatie.
