Klacht: dure tablet werkt na 2 jaar en 10 dagen niet meer

Sasja1 op 18 september 2020 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Op 27-07-2018 kocht ik bij BelSimpel een Samsung Galaxy TAB S3 9.7 voor € 5238,00.
Ik gebruikte deze tablet niet dagelijk, zelfs niets wekelijks.
Echter na iets meer dan 2 jaar (2 jaar en 10 dagen om precies te zijn) ging het scherm opeens niet meer aan. Precies 10 dagen na de garantietermijn…
Ik heb op 06-08-2020 de klantenservice gebeld met de vraag of de tablet vervangen kon worden of gratis gerepareerd. Het kon toch immers niet zo zijn dat 10 dagen na je garantietermijn je niet meer geholpen kon worden…nou dat werd ik dus ook niet.
Ik kon de tablet opsturen voor reparatie en daar zaten gewoon de volle kosten aan verbonden, want de garantietermijn was verlopen…

Ik heb nog een brief gestuurd naar BelSimpel en daarin het probleem voorgelegd en aangegeven dat dit probleem niet had mogen ontstaan bij een product van deze leeftijd en voor deze aanschafprijs.
Er is in Nederland volgens mij geen wettelijke garantietermijn. In plaats daarvan staat er in de wet dat een product zo lang moet meegaan als u ervan mag verwachten.
Zeker van een tablet uit een hoger segment van Samsung mag ik verwachten dat deze langer meegaat dan 2 jaar.

wanneer er een vervangende tablet wordt opgestuurd of het geld teruggestort wordt.
Een reparatie is door een computerzaak afgeraden, omdat dit model nooit helemaal meer netjes in elkaar past na reparatie.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar belsimpel.nl over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door belsimpel.nl in behandeling genomen

Bericht van belsimpel.nl

2 jaren geleden - Beste mevrouw van Eijsden, We proberen met je in contact te komen aangaande je geplaatste klacht, maar dat is tot op heden helaas niet goed gelukt. Zou je voor ons kunnen aangeven wanneer je het beste bereikbaar bent in een reply op de zojuist verzonden e-mail? Je kunt ons ook bellen wanneer het jou uitkomt; we zijn 7 dagen per week van 09:00 tot 23:30 gratis bereikbaar op 050 210 34 04. Graag tot horens! Groet, Belsimpel

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat belsimpel.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

belsimpel.nl

Heeft op 09 oktober 2020 om 12:28 geantwoord

Sasja1

Heeft op 12 oktober 2020 om 14:25 geantwoord

Ik heb een mail gestuurd dat ik einde van de dag of in de avond telefonisch bereikbaar ben ivm mijn werk.
Ik ben daarna 1 x gebeld midden op de dag. Telefoon ging een paar keer over en toen ik opnam werd net de verbinding verbroken.
Vervolgens weer per mail doorgegeven dat ik 's avonds bereikbaar ben, maar ben tot op heden niet meer gebeld.
Probleem is dus nog steeds niet opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Sasja1