Klacht: duplicaat wegens defect kost me 11 euro

op 11 mei 2016 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn persoonlijke ov-chipkaart heb ik altijd netjes gebruikt en bewaard in mijn portemonnee. De kaart is kapot gegaan, terwijl die nog t/m 19-8-2017 geldig is. Zojuist belde ik met ov-chipkaart om een duplicaat aan te vragen, en dit blijkt me 11 euro te kosten. \\\’U kunt ook deze kaart blokkeren en een nieuwe bestellen voor 7,50 euro.\\\’ Pardon? Ik mag toch een deugdelijk product verwachten, ofwel een gratis nieuwe kaart verwachten? Ik ga nota bene geld uitgeven aan vervoerders met deze kaart. En dan kost het ook nog meer dan zelf een nieuwe kaart aanvragen. Dat is toch de omgekeerde wereld? \’Ja, maar wij sturen \\\’m met pasfoto en al meteen naar u op.\\\’ Dat mag ik hopen ja, ov-chipkaart, kunnen jullie z.s.m. een kosteloos duplicaat van mijn kaart toesturen?

Inmiddels zijn er twee problemen bijgekomen. De medewerker aan de telefoon heeft mijn kaart geblokkeerd en nu kan ik:
-niet meer mijn boete wegens niet uitchecken terugclaimen op ov-chipkaart.nl (omdat de kaart geblokkeerd is kan het systeem denk ik mijn gegevens niet uitlezen)
-niet meer mijn geld terugvragen van een gemaakte reis met meer dan 30 minuten (niet geplande) vertraging op donderdag 5 mei (ook hier geeft het systeem, dit keer van NS, een error dat ik geen reizen zou hebben gemaakt in mei).

-Ik verwacht een gratis duplicaat of een gratis nieuwe ov-chipkaart. Ook uiteraard het saldo dat erop stond (ca. 50 euro)
-Ik wil mijn boetegeld terug van het niet-uitchecken omdat ik niet kon uitchecken omdat de kaart defect was.
-Ik wil mijn geld terug van mijn reis op 5 mei, de reis kostte 12,70 euro.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door suzand