Klacht: Dubbele kosten autohuur na vertraging vlucht naar Porto

op 25 juli 2017 over Auto europe in de categorie Verhuur

Op 4 maart 2017 heb ik bij Interrent een auto gehuurd (kosten € 161,25) via Auto Europe en Easy Terra, af te halen op vliegveld Porto op 23 juni 2017 om 23.00 uur. De vlucht werd omgeleid naar Vigo in Spanje, waardoor ik per touringcar om ca 01.30 bij vliegveld Porto ben aangekomen, Alle kantoren waren gesloten. Drie maal getracht dit telefonisch te melden, er werd echter niet opgenomen. De andere dag, 24 juni, direct om 09.00 uur bij Interrent aldaar getracht e.e.a. uit te leggen. Ik kreeg de auto niet mee en werd verplicht een nieuwe boeking voor een auto te maken, kosten € 161,25. Verkeer uiteraard in de veronderstelling dat e.e.a. zou worden verrekend, maar dat bleek niet het geval.Twee maal betaald dus voor één autohuur.

Terug in Nederland getracht e.e.a. te bespreken met Auto Europe en Easy Terra, geen Nederlands sprekende medewerkers aanwezig, alles in het Engels. Tevens een klacht ingediend via hun site (wel ontvangst bevestigd via e-mail), waar ik nog niets op gehoord heb en die in hun statusoverzicht niet tevoorschijn komt.

Uit de in het Engels gevoerde gesprekken, voor zover begrepen, ben ik mijn geld gewoon kwijt. Het verwijt naar mij is, dat ik toch altijd eerst met Auto Europe/Easy Terra contact gehad moest hebben, voordat ik weer een auto huurde bij Interrent.

Ik ben uiteraard zeer ontstemd over deze gang van zaken. Mijn grootste ergernis is nog wel, dat er niemand is, die je in het Nederlands telefonisch te woord kan staan. Steeds zegt men, dat die er niemand is. Ik twijfel daaraan, omdat ik bij de boeking in maart wel telefonisch contact gehad hebt in het Nederlands toen ik een vraag had over de autohuur. Ook de handelswijze van Interrent in Porto is m.i. zeer laakbaar: men heeft geprofiteerd van de situatie en mij niet gewezen op de mogelijke gevolgen.

Uiteraard kan ik alle rekeningen en afschriften van mijn creditcard desgewenst tonen aan u.

Ik ben tevreden als ik het bedrag van de eerste boeking ad € 161,25 terug ontvang.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Auto europe

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Auto europe nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door franckeoor