Klacht: Dubbel plafondkosten in rekening gebracht, niet terugbetalen tegoed

0637545466 op 12 december 2019 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Nadat ik mijn abo had stopgezet kreeg ik een rekening van 13 euro. Deze heb ik teruggeboekt. Na telefonisch contact bleek dat plafondkosten a 0,50 achteraf in rekening gebracht worden en ik die nog verschuldigd was. Aangezien personeel de rekening niet kon corrigeren en ik als ik de 13 euro niet zou voldoen incassokosten blokkeringen etc zouden volgen heb ik via ideal 13 euro betaald. De teveel in rekening gebrachte 13 euro minus terechte plafondkosten a 0,50 zou worden teruggestort. Dat is dus een tegoed van 12,50 aan teveel in rekening gebrachte abonnementskosten wat ik teruggestort zou krijgen. Vervolgens krijg ik een maand later een faktuur met daarop omschreven -0,50 cent abonnementskosten, -12,00 coulance en 0,50 plafondkosten. Om onbegrijpelijke redenen wordt de 0,50 plafondkosten van het abonnement afgetrokken. Ik heb geen 12,50 – 0,50 plafond betaald maar ik heb 13 euro betaald waarvan 12,50 teveel abonnementskosten en 0,50 plafondkosten. De financiele afdeling snapt echter niet dat ik 12,50 terug zou moeten ontvangen en klantenservice snapt ook niets van deze simpele berekening. Ze weigeren mij verder te woord te staan en betalen mijn tegoed wat volgens hun 12 euro is niet uit. Het zou geen 12 euro moeten zijn maar 12,50. Nergens staat beschreven dat ik 13 euro heb betaald waarvan ze 0,50 plafondkosten moeten aftrekken. Iemand trekt zomaar van het abonnement 0,50 af, 12,50 minus 0,50 is 12,00. Echter heb ik geen 12,00 betaald maar 13,00!!! Ik ben nog nooit zo incompetent en onbeschoft te woord gestaan en afgewimpeld. 45 minuten van uitleggen en wachten omdat meneer moest overleggen met de financiele afdeling waarom ik maar 12 tegoed had ipv 12,50 en waarom ik die niet terugkrijg maar er wel recht op heb en ik moest maar opnieuw voor een derde keer bellen en hopen dat iemand mij het goed kon uitleggen.

Gewenste Oplossing:

De teveel in rekening gebrachte abonnementskosten a 12,50 mogen nooit als coulance worden omschreven. Wat is hier nou coulant aan? Ik heb recht op het teveel betaalde bedrag a 12,50 onterecht in rekening gebrachte abonnementskosten. Onverteerbaar dat het abonnement als 0,50 is omschreven op de faktuur.
Aangezien ik nog 0,50 cent moest betalen achteraf voor het plafond is het 12,50 teveel in rekening gebracht abonnement met omschrijving periode 0,50 plafondkosten met omschrijving periode
Voldaan of betaald 13,00 minus dan de plafondkosten a 0,50 is 12,50 door klant te ontvangen, want dat is teveel betaald!
En incompetent personeel beter instrueren over omschrijving rekening en in beeld brengen van het teveel betaalde en daarvan aftrekken wat er nog door simpel tegoed was dus in mijn geval het plafond en dan terugstorten van het teveel betaald bedrag a 12,50 aan teveel in rekening gebrachte abonnementsgelden.
Onbegrijpelijk dat men vindt dat ik 2 maal plafondkosten moet betalen en onbegrijpelijk dat nergens mijn betaald bedrag a 13 euro wordt vermeld.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht 0637545466

2 jaren geleden - Nog steeds niet correct opgelost. Er is 12 euro van de betaalde 13 euro teruggestort. Dat is nog steeds 0,50 cent te weinig! Daarnaast weigeren ze een correcte laatste rekening te maken. De 0,50 eurocent plafondkosten die ik betaald heb zijn nog steeds dubbel in rekening gebracht. Ze kunnen of niet zelf nadenken of niet goed rekenen. Het gaat maar om 50 cent maar toch!!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 01 juli 2020 om 08:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Simpel

2 jaren geleden - Geachte E.S. Klopping, U heeft op 12 december 2019 een klacht ingediend via klacht.nl. Mijn collega heeft uw klacht in behandeling genomen en opgelost. Echter staat de klacht nog als '' in behandeling''. Zou u zo vriendelijk zijn om de klacht af te melden? Alvast bedankt! Ik wens u een prettige middag toe. Met vriendelijke groet, Sebnem Simpel

0637545466

Heeft op 02 juli 2020 om 19:49 geantwoord

De oplossing is... er niet gekomen. Ik heb slechts 12 euro van de 13 euro terug gekregen. De klacht is dus niet opgelost. De rekening kan men niet aanpassen. Coulance is ver te zoeken en staat er toch op. Daarnaast is er 1 euro berekend voor plafondkosten terwijl dit slechts 50 cent is. Nogmaals, 13 euro betaald, 12 terugontvangen uit coulance? Nee, 12,50 teveel berekend aan abonnementskosten zou ik terug moeten hebben ontvangen. Maar goed, bij simpel luistert er echt niemand. Niemand leest de tekst. Als ze dit bij elke opzeggende klant doen lichten ze iedere klant op voor een lullige 50 cent en dat tikt dan behoorlijk aan. Ontevreden? Nogal!!!

Alle klachten die gemeld zijn door 0637545466