Klacht: Dubbel aangeslagen

Migjorn op 10 december 2021 over C&A in de categorie Kledingwinkels

Vandaag (10 december 2021) voor onze dochter een set van hoodie met topje, een overhemd voor mijzelf en een panty voor mijn vrouw.gekocht bij CA Overvecht Utrecht. Thuisgekomen bleek dat de set van hoodie met topje twee maal is aangeslagen en dus twee maal betaald.

Nu ben ik gewend bij de supermarkten de kassabonnen in de winkel geheel te controleren op foute of dubbele scans/aanslagen. Deze fouten worden veroorzaakt door cassieres die totaal klant-analfabeet zijn en enkel geïnteresseerd zijn in wat collega-cassieres over hun privéleven aan elkaar vertellen. De supermarkt maakt zich daar niet zo druk om, want de fouten op de kassabonnen zijn altijd in hun voordeel. Ik heb uitgerekend dat ik van de foute aanslagen eenmaal per jaar een volle winkelwagen boodschappen kan halen.

Van een winkelbedrijf als CA verwacht ik dat niet. Wij kopen daar doorgaans geen kleding, maar omdat we morgen (11 december 2021) naar een bijzondere gelegenheid moeten toch maar een keer gedaan. Thuis gekomen toch maar weer de kassabon gecontroleerd. Wat schets mijn verbazing? De set hoodie met topje twee maal gescand. Maar wij hebben maar één set gekocht en aan het niet-Nederlands geletterde meisje gegeven. Bovendien zit aan het setje één prijslabel met scancode, terwijl op de kassabon twee identieke codes met prijs staan vermeld. Een foutje van mij misschien? Nou nee. Vier artikelen gekocht en vijf betaald lijkt mij duidelijk. Zou het setje uit twee afzonderlijke artikelen bestaan? Nou nee. Dan had aan beide delen van het setje een prijslabel met scancode moeten zitten met verschillende scancodes. Daarvan is geen sprake.

Maandag 13 december teruggaan naar de winkel? Nou nee. Dan ontwikkelt er een ongewenste discussie waar ik geen behoefte aan heb. Het is over en uit. Nooit meer CA. Het enige wat mij dwars zit is dat ik zo stom ben geweest de kassabon niet in de winkel te controleren.

Excuses en onvoorwaardelijk restitutie van wat ik teveel heb betaald.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over C&A

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over C&A nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Migjorn