Klacht: Drie terugbetalingen op verkeerde rekening

op 29 augustus 2016 over Ibood in de categorie Deal-Sites

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Betreft drie orders bij iBood, waarvan het bedrag is teruggestort op een verkeerde rekening, een oude rekening die bij mij is afgesloten, waar ik niet meer aan kan en waarvan de bank normaal gesproken de overschrijving zou moeten hebben geweigerd.

iBood heeft nergens in het proces gevraagd naar welk rekeningnummer ze het verschuldigde bedrag dienden terug te storten, bovendien heb ik op de iBood-website ook geen mogelijkheid dit rekeningnummer te zien of te wijzigen.

Ik heb geen geld ontvangen en ik heb in het ganse proces geen fout gemaakt. iBood verschuilt zich nu achter de uitleg: \”Helaas moeten wij u meedelen dat wij de betalingen die al zijn gedaan, niet meer kunnen wijzigen. Wij kunnen de betaling dan ook niet opnieuw aan u overmaken.\”

Over 2 van deze orders heb ik geconverseerd met iBood (zie bijlage), het derde order met niet correct uitgevoerde betaling heb ik pas opgemerkt bij het opmaken van deze klacht.

Order 1 (annulering van een order, onmiddellijk na bestelling)
Bestelnummer: SO833442
Service verzoek: RMA-2016/64173
Case: 160722-000163
Bedrag: €14,95 + €5,95(niet uitgevoerde bezorging)

Order 2 (teruggestuurde bestelling)
Bestelnummer: SO688854
Case: 160601-000204
Bedrag: €139,90

Order 3 (annulering van een order na bestelling, wegens levertekort iBood)
Bestelnummer: SO711381
Service verzoek: RMA-2016/54195
Bedrag: €9.94

Gewenste Oplossing:

Correcte terugbetaling van de verschuldigde bedragen op correct rekening nummer:
Order 1: €14,95 + €5,95(niet uitgevoerde bezorging)
Order 2: €139,90
Order 3: €9.94

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ibood over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ibood in behandeling genomen

Bericht van Ibood

3 maanden geleden - Beste Mark, Het spijt ons dit verhaal te lezen. Het is uiteraard niet de bedoeling dat een dergelijke situatie op een manier stil komt te liggen zoals het dat nu doet. Je hele verhaal en aanvullende info is zojuist naar onze financiële afdeling gestuurd. Samen met hun overzicht uit de financiële systemen hopen we zo snel contact met je te kunnen zoeken om dit geheel tot een goed einde te brengen. Nogmaals excuses voor deze hele situatie. We zijn er mee bezig, je hoort spoedig van ons. Met vriendelijke groeten, iBOOD Webcare Team

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ibood een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ibood

Heeft op 01 september 2016 om 10:36 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Mark,

In samenwerking met de financiële afdeling is de hele situatie in kaart gebracht, zijn daar de fouten in zichtbaar geworden en zijn hier de oplossingen voor in gang gezet.

Het bericht dat we \"de betalingen die al zijn gedaan, niet meer kunnen wijzigen\" was foutief en ten onrechte door een van onze collega's naar je toe gestuurd. Hiervoor willen wij onze oprechte excuses aanbieden.

We hebben je zojuist per e-mail voorzien van een uitgebreid antwoord aangaande deze situatie en de stappen die we nu hier gaan ondernemen om naar een goed einde toe te lopen.

Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben naar aanleiding van deze e-mail, schroom dan niet om in een reactie op onze e-mail deze vragen aan ons te stellen.

Nogmaals onze excuses voor de ontstane situatie. We gaan ervan uit dat het geheel snel tot een goed einde gebracht zal worden.

Met vriendelijke groeten,
iBOOD Webcare Team

Heeft op 17 september 2016 om 09:34 geantwoord

Beste iBood,

Jullie hebben hier een mooi antwoord geplaatst en een constructieve e-mail gestuurd, waarin onder andere dit stond: \"De drie betalingen in kwestie, die in totaal €9,95, €20,90 en €139,90 bedragen, worden nogmaals teruggestort, deze keer naar de juiste rekening. Het aankoopbedrag zal in 5 tot 10 werkdagen op rekeningnummer BE38 xxxx xxxx xxxx staan.\"

Hier zijn we dan, 2 weken later, en guess what... Nog steeds geen terugbetaling...

Met ongeduldige groeten,

Mark

Bericht van Ibood

2 maanden geleden - Hi Mark, We hebben direct navraag gedaan bij onze financiële afdeling. De refunds komen deze week op je rekening te staan. Er was blijkbaar enige vertraging aan hun kant bij het doorvoeren door een korte onvoorziene technische fout in ons systeem. Excuses voor de vertraging (nogmaals), we zullen dagelijks navraag blijven doen om er zeker van te zijn dat er niet nog een hobbel op de web voor vertraging zal zorgen. Met vriendelijke groeten, iBOOD Webcare Team

Bericht van Ibood

2 maanden geleden - Beste Mark, We hebben direct onze financiële afdeling ingeschakeld met de vraag dit te checken. De terugbetalingen zullen deze week op je rekening aankomen. Blijkbaar was er een korte onvoorziene technische fout in hun systeem, waardoor er een kleine vertraging in de terugbetaling plaats heeft gevonden. Excuses voor deze aanvullende vertraging. We zullen dagelijks navraag blijven doen om er zeker van te zijn dat er niet meer hobbels op de weg voor vertraging zullen gaan zorgen. Met vriendelijke groeten, iBOOD Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht Mark D'Hondt

2 maanden geleden - Beste iBood, Dit begint ondertussen meer dan een beetje genant te worden... Nog steeds geen terugbetaling...

Reactie van de melder van de klacht Mark D'Hondt

1 maand geleden - Vandaag eindelijk de bedragen op mijn rekening ontvangen :-) Met dank aan iBood om het uiteindelijk toch voor elkaar te krijgen, en aan Klacht.nl voor dit forum! Mark

Alle klachten die gemeld zijn door Mark D'Hondt