Klacht: Draadloze Dyson 62+ blijkt vergissing te zijn-Annulatie voorgesteld.

op 30 januari 2017 over Ibood in de categorie Deal-Sites

Op 19 januari 2017 bestel ik een draadloze Dyson 62+ met gratis toolkit voor de prijs van 279,95 Eur +verzendkosten (ordernr
SO1244879). Het bedrag wordt met Credit Card overgemaakt en ontvang iets later en bevestigingsmail van de bestelling. Verzendingsdatum is 26 januari.

Vijf dagen later ontvang ik volgende mail:
Tot onze spijt is er verkeerde content online gekomen, waardoor onze productbeschrijving zei dat je de Draadloze Dyson DC62+ hebt gekocht, maar dit moest de Draadloze Dyson DC62 Pro zijn.
Er wordt voorgesteld om de bestelling te annuleren of te laten doorgaan.
Als compensatie zou ik een coupon ontvangen van 5Eur.

Blijkt na opzoekingswerk dat de Pro versie mindere specificaties heeft dan de Plus versie en er een duidelijk prijsverschil is. Bv Zuigvermogen van 28Watt tegenover 100Watt voor de Plus versie.

Op 24/01/17 heb ik een bericht gestuurd naar Ibood via de juiste kanaal met de boodschap dat ik nog steeds het bestelde product wens te ontvangen met name de Dyson 62+ en niet het aangeboden product, de Pro versie. Ik ben van mening dat er contractuele verplichtingen werden aangegaan om het juiste product te leveren. Hun voorstel is trouwens ontoereikend.

Nu 30/01/2017 heb ik nog steeds geen bericht of antwoord ontvangen.

Correct leveren van het bestelde product zoals afgesproken en zoals betaald.
Met een betere voorstel komen, aangezien het aangeboden product een lagere prijs heeft.
Een helder antwoord op mijn bericht.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ibood

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ibood nog niet in behandeling is genomen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ibood in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ibood een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ibood

Heeft op 19 mei 2017 om 14:19 geantwoord

Bedankt voor je bericht.

Allereerst excuses voor de late reactie op jouw bericht.

We vinden het erg spijtig dat we niet conform de specificaties hebben kunnen leveren. Maar zoals we per e-mail hebben aangegeven was er een fout gemaakt in de specificaties, waardoor je een andere type stofzuiger zou ontvangen. Waar mensen werken, worden helaas weleens fouten gemaakt.

Wij hebben geprobeerd om opnieuw een hetzelfde model in te kopen bij een andere leverancier, maar dit is helaas niet gelukt. Daarbij hebben we je de keuze gegeven om akkoord te gaan met de daadwerkelijke deal of om de bestelling te annuleren. Je hebt ervoor gekozen om de koop te ontbinden. Het betaalde bedrag hebben we daarna teruggestort.

We hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Mocht je toch nog vragen hebben, stuur gerust een e-mail naar webcare@ibood.nl.

iBOOD Webcare Team

Heeft op 19 mei 2017 om 17:43 geantwoord

Ibood heeft dit op een heel ijzig koude manier opgelost zonder zich te bekommeren om de klant. bij elke contractbreuk is een vergoeding of korting op zijn plaats.

Alle klachten die gemeld zijn door Yanis06