Klacht: Zeer slechte bezorg- en klantenservice

druif65 op 03 juni 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

DPD doet niet waarvoor het betaald wordt: afleveren op het aangegeven adres. En hun klantenservice is niet bereid om ook maar enige medewerking te verlenen of antwoord te geven op zelfs maar de eenvoudigste vragen. Binnen enkele maanden is het helemaal mis gegaan met twee onafhankelijke bestellingen die vanuit Frankrijk via Colissimo bezorgd zouden worden. Eenmaal de grens gepasseerd, draagt Colissimo het pakket over aan DPD. En dan begint de ellende… In beide gevallen gingen de pakketten naar Best, en van daaruit naar een distributiecentrum in België. Er is geen enkele indicatie dat men op het afleveradres in Maastricht is geweest, en ik heb in beide gevallen ook geen berichtje ontvangen in mijn brievenbus met de mededeling dat men getracht heeft het pakket te leveren, maar mij niet thuis aantrof. Het was ook in beide gevallen onduidelijk waar het pakket zich bevond in België. De klantenservice van Colissimo gaf aan mij niet verder te kunnen helpen, omdat de bezorging was overgedragen aan DPD. De klantenservice van DPD België gaf aan mij niet van dienst te kunnen zijn, omdat de \”track and trace\” code van Colissimo was, en ik dus geen klant zou zijn van DPD. Men wilde niet zeggen waar het pakket zich mogelijk zou kunnen bevinden, of andere basale gegevens verstrekken, zoals bij wie ik schriftelijk een klacht kon indienen. De pakketten gingen uiteindelijk na ruim een week weer retour afzender in Frankrijk, en het was voor één afzender langdurig volstrekt onduidelijk waar het pakket zich bevond. Dat betrof een pakket met wijn. Toen het na een lange omzwerving weer bij de afzender terug was, bleek één fles gebroken. Ik wacht nog altijd op beide bestellingen. In beide gevallen heb ik de afzenders ten stelligste ontraden nog verder iets te sturen vanuit Frankrijk naar Nederland via Colissimo, omdat deze laatste met DPD als bezorgpartner buiten de Franse grens gekozen heeft voor wanprestaties. De wijnleverancier heeft inmiddels gekozen voor UPS en het pakket is spoedig weer onderweg naar NL. De andere afzender beraadt zich nog op de verdere afhandeling. Beide bezorgingen hebben mij veel tijd en energie gekost om een correct vervolg gedaan te krijgen.

Gewenste Oplossing:

DPD kan mij per reguliere post een cadeaubon sturen om de waarde van de gebroken fles wijn te compenseren (circa 30 euro). De te verwachten besmeurde etiketten van de overige flessen wijn in dit pakket nemen we dan maar voor lief.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door