Klacht: Wel thuis, niet aangebeld.

Squirlsview op 05 december 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 6 december 2016
Reactie van het bedrijf:

Hallo Dorus, Bedankt voor je bericht. Ik heb even op je adresgegevens gezocht naar de pakketnummers (05165003598961 en 62) en zie inderdaad dat de leverpopging niet is gelukt op 3-12-16. Beide pakketten zijn inmiddels al geleverd bij de pakketshop: Naam...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 5 december 2016

Een klant van DPD had een levering van 48 flessen bier verwacht, maar ontving een briefje dat de bezorger hem niet thuis had aangetroffen. Ondanks dat de klant de hele ochtend thuis was, gaf de bezorger aan om 14:00 uur te zijn geweest, terwijl DPD telefonisch meldde dat de bezorging om 10:34 uur had plaatsgevonden. De klant moest uiteindelijk zelf de bestelling ophalen, wat als onredelijk werd ervaren gezien de verzendkosten.

Mijn Klacht:

Ik zou afgelopen zaterdag 48 flessen bier thuisbezorgd krijgen (meer dan 20 euro aan verzendkosten) tussen tien en elf ’s ochtends. De hele tijd de “track and trace” in de gaten gehouden en daarop zag ik dat de bezorging vertraagd was. Toevallig keek ik om half drie ’s middags in de brievenbus waar ik een briefje vond dat de bezorger mij niet thuis had aangetroffen. Dit was ik duidelijk wel, ik zat er immers op te wachten. Op het briefje staat dat hij er om 14:00u was. Op maandag telefonisch contact opgenomen, daar is mij verteld dat de bezorger er om 10:34u was… Vreemd dat hij dan zelf iets anders op het briefje schrijft. Telefonisch is mij verteld dat ik het toch echt zelf zal moeten ophalen, maar een paar kilometer lopen daarmee is veel te zwaar, daarbij heb ik toch betaald voor de bezorging?!

Gewenste Oplossing:

Als ik het pakket toch thuisbezorgd krijg, anders moet ik een week wachten tot het wordt teruggestuurd, dat terwijl het twee speciaalbieradventkalenders betreft en het eerste biertje dus gepland stond voor 1 december, als het zoveel later komt is dus niet leuk.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 06 december 2016 om 12:43 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Squirlsview

Heeft op 07 december 2016 om 18:58 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik kan dit pakket niet naar mijn huis verplaatsen. Ik ben er speciaal voor thuis gebleven en de bezorger in kwestie heeft gewoon niet aangebeld. Daar betaal je dan 21 euro voor?

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM