Klacht: Wel thuis, maar geen zin om het zware pakket aan te bieden!

Kees Van Vliet op 04 december 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 6 december 2017
Reactie van het bedrijf:

Beste Kees, Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend jammer om dit te moeten lezen. Dit is uiteraard niet de service die je van ons mag verwachten! Onze oprechte excuses hiervoor. Om deze reden heb ik een klacht ingediend bij het...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 4 december 2017

Een klant heeft een klacht ingediend over DPD, omdat een zwaar pakket op een zaterdag niet werd bezorgd, ondanks dat hij thuis was. De koerier liet weten dat het personeel op zaterdag vaak weigert om zware pakketten naar boven te brengen. Uiteindelijk werd het pakket op maandag bezorgd, maar de klant was ontevreden over de service op zaterdag.

Mijn Klacht:

Op vrijdag 01 december 2017 om 17.18 uur een melding van DPD ontvangen dat pakket op eerstvolgende werkdag wordt bezorgd! Dus maandag 04 december. Zaterdag 02 december 2017 om 8.21 mail van DPD ontvangen dat pakket tussen 8.31 – 9.31 uur zal worden bezorgd!
Om 9.40 uur een “wij zijn langs geweest” bericht in de bus, terwijl wij de gehele morgen thuis waren. (Dus inderdaad “langs” geweest)!! DPD zal op maandag 04 december opnieuw langs komen. Hopelijk ook “AAN” komen. Op maandag 04 december 2017 e-mail van DPD ontvangen om 8.55 uur dat pakket tussen 12.21 – 13.21 bezorgd zal worden. Pakket inderdaad bezorgd om 12.31. Bij navraag aan de koerier blijkt dat zaterdag personeel vaak een zwaar pakket (22,8 kg), gewoon niet willen aanbieden op een etage van een appartement in dit geval!!
Dit noemen we service!! Dit is al vaker voorgekomen. Ik zal dan ook mijn leveranciers vragen, pakketten niet meer met DPD te verzenden.
Pakket nr.05217972296813

Gewenste Oplossing:

Als de beloften worden waar gemaakt!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 06 december 2017 om 11:09 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM