Klacht: tot 2 keer toe slecht beleverd

hkivits op 13 september 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 14 september 2016
Reactie van het bedrijf:

Hallo Hilco, Bedankt voor je bericht. Vervelend dit te moeten lezen en zeker wanneer je contact hebt gehad met het depot om het pakket te leveren bij je buren. Ik heb even gezocht naar het bijhorende pakketnummer en zie dat...

Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 13 september 2016

Een klant heeft herhaaldelijk problemen ervaren met de levering van pakketten door DPD. Op twee opeenvolgende dinsdagen was de klant niet in staat om de levering te ontvangen, ondanks pogingen om alternatieve bezorging bij buren te regelen. Beide keren werd het pakket niet bij de buren afgeleverd, wat leidde tot frustratie en extra wachttijd voor de klant.

Mijn Klacht:

2 opeenvolgende dinsdagen zou er een pakket door dvd bij mij worden afgeleverd. De eerste keer was ik de gehele dag thuis behalve 1,5 uur. en ja hoor precies toen werd er geleverd. Ik had de buren gevraagd of ze thuis waren zodat het pakket daar kon worden bezorgd, dat is echter niet gedaan, waarna ik dus de gehele dag verder moest wachten voordat ik het pakket op kon halen.
de tweede keer dacht ik, ik pak het handiger aan. ik bel van te voren even dat ik in de ochtend niet thuis ben. De pakket dienst scheen hier niets mee te kunnen doen, helaas. ook nog specifiek gevraagd of bij de buren geleerd zou worden als ik niet thuis zou zijn, dat was zo. wat schetst mijn verbazing wederom niet bij de buren beleverd maar nu moet ik weer de gehele dag wachten en volgens het afgegeven formuliertje zelfs tot morgen?

Gewenste Oplossing:

eigenlijk zou er gewoon een sms moeten komen tijdens het plannen, zo kan reeds rekening worden gehouden met tijdstippen. Wellicht beter om contact met de chauffeur tot stand te brengen.

daarnaast gewoon doen wat afgesproken is, leveren bij de buren, indien iemand niet thuis is!

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 14 september 2016 om 09:52 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM