Klacht: Te laat bezorgen pakket

Mevrouw lisapaly op 12 juni 2015 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een trainingspak twv 100 euro besteld. Zou op 11 juni 2015 geleverd worden tussen 13.10 en 14.10.
Om 13.30 bericht via de mail gekregen dat het pakket bij derden afgeleverd zou zijn met bericht aangezien wij niet thuis zouden zijn geweest.
Aangezien wij wel degelijk thuis waren tussen deze twee tijden en er ook geen bericht in onze brievenbus lag contact opgenomen met dpd.
De mevrouw die ik aan de telefoon kreeg vertelde mij dat het pakket op nummer 40 bij de familie Jansen was afgeleverd. Vreemd want nummer 40 zit in een heel ander blok.
Bij nummer 40 aangekomen gaven deze bewoners geen fam Jansen te zijn en ook geen pakket te hebben ontvangen.
Wederom gebeld met dpd en gesproken met Gentiana. Zij heeft contact opgenomen met de afdeling transport waarop actie zou worden genomen.
Zij gaf toe dat er een fout was gemaakt door de chauffeur echter deze zou het pakket diezelfde middag nog weer ophalen op het verkeerde adres en alsnog het pakket bij ons bezorgen.
Wij hebben tot 19.00 gewacht( belangrijke afspraak afgezegd) echter geen pakket tot onze grote ergernis.
Vanmorgen 12 juni wederom gebeld met Sofie. Zij deelde mij mede dat er wederom iets mis was gegaan en dat de chauffeur het pakket binnenren uur aan ons zou leveren.
Aangezien ik een uur vrij had genomen mijn baas gebeld met de mededeling dat ik iets later terug zou komen. Nu is het 14.30 en nog steeds geen pakket!
Wederom gebeld en gevraagd aan de eerste dame die ik aan de telefoon kreeg of ik een leidinggevende aan de telefoon kon krijgen. Het antwoord was dat deze in gesprek was. Daarop vroeg ik wederom naar Sofie die mij tot grote boosheid kon vermelden dat er weer een miscommunicatie met de chauffeur was en dat het pakket nu rond 15.00 gekeverd zou worden. Daar ik daardoor wederom een belangrijke afspraak op mijn werk mis zou lopen gevraagd of ik nu wel de leidinggevende kon spreken. Tot min grote verbazing was deze nu eeneens op vakantie.
Hoe is t mogelijk.

Ik heb geen vertrouwen meer in dit bedrijf en vraag me af of dpd echt betrouwbaar is.

Of het pakketbom binnenkomt? Ik vraag t me af

Antoinette Lisapaly
[email protected]

Gewenste Oplossing:

Ik verwacht in ieder geval een reactie en een oplossing

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van DPD

9 jaren geleden - Beste mevrouw lisapaly, Zoals u beschrijft, is het pakket verkeerd bezorgd. Het pakket is door onze chauffeur opgehaald, echter, bij zijn eerste poging is hij alsnog naar het juiste adres gereden, en kwam er toen inderdaad achter dat dat niet overeenkwam met het adres waar hij per ongeluk het pakket had bezorgd. Dat heeft hij later kunnen herstellen en het pakket alsnog opgehaald. Inmiddels is het pakket - zij het dus met enige vertraging - bij u aangekomen. Dit is een menselijke fout, die de chauffeur zover wij kunnen zien heel correct en direct heeft opgelost. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak en de vertraging, en hopen dat u begrip kunt opbrengen voor de chauffeur die deze fout heeft gemaakt - en hersteld. Met vriendelijke groet, Esther Gloudemans

DPD

Heeft op 12 juni 2015 om 14:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw lisapaly,

Zoals u beschrijft, is het pakket verkeerd bezorgd. Het pakket is door onze chauffeur opgehaald, echter, bij zijn eerste poging is hij alsnog naar het juiste adres gereden, en kwam er toen inderdaad achter dat dat niet overeenkwam met het adres waar hij per ongeluk het pakket had bezorgd. Dat heeft hij later kunnen herstellen en het pakket alsnog opgehaald. Inmiddels is het pakket - zij het dus met enige vertraging - bij u aangekomen. Dit is een menselijke fout, die de chauffeur zover wij kunnen zien heel correct en direct heeft opgelost. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak en de vertraging, en hopen dat u begrip kunt opbrengen voor de chauffeur die deze fout heeft gemaakt - en hersteld.

Met vriendelijke groet,
Esther Gloudemans

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van DPD beoordeeld.

Mevrouw lisapaly

Heeft op 15 juni 2015 om 17:28 geantwoord

Ik vind t excuus wat aangedragen wordt wel erg makkelijk.
Een menselijke fout is in te denken. Maar t ligt niet alleen aan de chauffeur maar meer aan de communicatie binnen het bedrijf.
Tot zeker 2x toe is er intern niet duidelijk gecommuniceerd tussen de afdelingen. Eerst heeft de chauffeur niet begrepen dat hij t pakket de 1e dag alsnog na ophalen van t verkeerde adres ook gelijk weer op t goede adres had moeten bezorgen. Op de 2e dag heben de medewerkers niet begrepen dat t pakket pas om 15 uur werd geleverd ipv tussen 12 en 13 zoals mij werd medegedeeld. Dit terwijl er contact is opgenomen met de afdeling transport. Als jullie gelijk de juiste informatie aan mij hadden doorgegeven, had ik geen afspraken hoeven af te zeggen en een middag vrij te nemen. Buiten het feit dat de chauffeur verkeerd zat zou ik ook zeker intern kijken wat er mis gaat. En dan kan ik bij de informatie mbt het in gesprek zijn van een leidinggevende die later op vakantie blijkt te zijn ook mijn vraagtekens zetten.

Alle klachten die gemeld zijn door