Klacht: Pakketje nooit ontvangen.

DG27 op 04 september 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 7 september 2017
Reactie van het bedrijf:

Goedemorgen Delicia, Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend jammer om dit te lezen, onze oprechte excuses voor het ongemak. Het vervelende in deze is, wanneer wij het pakket niet meer getraceerd krijgen dan moeten wij je wel verwijzen naar de...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 4 september 2017

Een klant heeft een klacht ingediend bij DPD omdat hij een besteld pakketje nooit heeft ontvangen. Ondanks de melding dat het pakket bij de buren zou zijn afgeleverd, ontkenden de buren dit en ontving de klant geen bewijs van levering. Na contact met DPD kreeg de klant te horen dat het onderzoek zou worden opgepakt, maar er volgde geen terugbelactie, waarna de klant zelf opnieuw contact moest opnemen.

Mijn Klacht:

Ik had een pakketje besteld en het nooit ontvangen. De dag dat het pakketje geleverd zou worden heb ik op de live-tracking gekeken en zag dat zij aangaven het pakketje bij de buren te hebben geleverd.
Ten eerste vond ik dat al een raar verhaal omdat ik geen papier ontvangen had als bewijs dat de chauffeur daadwerkelijk geweest was.
Nou was ik naar de buren geweest waar het pakketje zou moeten zijn geven de buren aan niks te hebben ontvangen.De volgende ochtend heb ik direct DPD gebeld om het verhaal uit te leggen waarbij ik als antwoord kreeg “Wij gaan dit uitzoeken en bellen jou straks even terug”. Hele dag voorbij en nog steeds niet terug gebeld. Dus heb ik uiteindelijk zelf maar weer terug gebeld. Ik kreeg te horen contact op te nemen met de mensen waar ik het pakketje van besteld heb, dit is namelijk niet eens mijn taak maar goed ik heb zelf maar contact opgenomen om het probleem op te lossen. Nou gaven die mensen aan contact met DPD op te nemen en mij terug te bellen. Zij hebben mij terug gemaild met de naam van de chauffeur en een handtekening (wat niet op een handtekening lijkt). Ik heb weer contact met DPD opgenomen en zij vertellen mij weer contact op te nemen met de afzender. Ik wordt letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd. Slechtste ervaring ooit ! Tot nu toe heb ik mijn pakket nog steeds niet gekregen waar ik wel al voor betaald heb.

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik mijn pakketje of geld terug krijg. En zal niemand aanraden ooit via DPD te laten leveren.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DPD nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 07 september 2017 om 11:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen Delicia,

Bedankt voor je bericht.
Wat ontzettend jammer om dit te lezen, onze oprechte excuses voor het ongemak.
Het vervelende in deze is, wanneer wij het pakket niet meer getraceerd krijgen dan moeten wij je wel verwijzen naar de verzendende partij, aangezien wij alleen de vervoerder zijn van je pakket.
Wij, als DPD zijnde, kunnen je ook geen eventuele nalevering toesturen o.i.d. noch kunnen wij de kosten die je hebt moeten maken vergoeden omdat je een overeenkomst hebt met de verzender, en zij op hun beurt weer met ons.
Ik hoop dat dit het een beetje voor je verduidelijkt.

Nogmaals, onze oprechte excuses voor het ongemak en wij hopen je in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn.

Mvg,
Stephanie

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM