Klacht: Pakketje niet ontvangen, maar staat wel op ”afgehaald”

Kvdlee op 07 juni 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 13 juni 2017
Reactie van het bedrijf:

Goedemiddag, Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend jammer om dit te moeten lezen, dit is absoluut niet de service die je van ons mag verwachten! Onze oprechte excuses hiervoor. Ik ben er even ingedoken en ik zie dat dat onze...

Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 7 juni 2017

Een klant van DPD ontving op 31 mei een briefje dat er een pakket was geprobeerd af te leveren, maar dat zij niet thuis waren. Het pakket zou de volgende dag opgehaald kunnen worden bij een parcelshop, maar bij navraag bleek het pakket op 1 en 2 juni nog niet beschikbaar te zijn, waardoor de klant het niet kon ophalen. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Op 31 mei zagen wij van DPD een briefje in de bus nadat wij thuis waren gekomen van een avond uit. Op dit briefje stond dat er geprobeerd was een pakket af te leveren, maar wij niet thuis waren. Het pakket zou de volgende dag afgehaald kunnen worden bij een pick-up parcelshop vanaf 17.00.
Op het briefje stond verder niet voor wie het pakket was, en van welk bedrijf het pakket afkomstig was.

De volgende dag (1 juni) hebben wij gebeld naar de pick-up parcelshop, om te vragen of het pakket al geleverd was. Dat was deze niet; hij zou het einde van de middag geleverd worden. Aangezien wij allemaal werken, hadden wij niet de mogelijkheid het pakket op te halen.
De dag hierna (2 juni) hebben wij ’s ochtends gebeld naar de pick-up parcelshop om te vragen of het pakket er was. Het was er nog steeds niet! Maar het zou rond 2 uur ’s middags geleverd worden. Wij zijn rond 4 uur ’s middags naar deze pick-up parcelshop geweest, maar het pakket was er nog steeds NIET! De medewerker van de pick-up parcelshop vertelde dat de chauffeur wel eens pakketjes in de bus laat liggen als hij het niet meer redt, maar deze wel als afgeleverd zet. Nu staat het pakketje als opgehaald door ontvanger, terwijl wij nooit een pakket hebben opgehaald, omdat het niet afgeleverd is!

Wij hebben contact gezocht met DPD via verschillende manieren; gebeld (er wordt gewoon niet opgenomen), twitter (wordt niet gereageerd) en facebook (wordt ook niet gereageerd).
Overigens weten we nog steeds niet voor wie het pakketje is, maar men moet zich wel legitimeren wanneer men het pakket ophaalt. We wonen met 3 verschillende mensen op dit adres. Ik kan moeilijk met 3 verschillende legitimatiebewijzen op stap gaan, aangezien wij overdag allemaal werken, en ’s avonds de pick-up parcelshop gesloten is.

Gewenste Oplossing:

Wanneer het pakketje terecht is!

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 13 juni 2017 om 11:17 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor je bericht.
Wat ontzettend jammer om dit te moeten lezen, dit is absoluut niet de service die je van ons mag verwachten!
Onze oprechte excuses hiervoor.
Ik ben er even ingedoken en ik zie dat dat onze chauffeur helaas de fout heeft gemaakt door in de verkeerde straat te staan.
Hij had namelijk op de Fluoriet 4 moeten zijn.
Dit is de reden waarom de pakketshop aangaf, geen pakket te hebben voor jouw adres.
Je kunt het briefje dus als niet ontvangen beschouwen.
Nogmaals, onze oprechte excuses voor de verwarring in deze en ik wens je nog een fijne dag toe.

Hartelijke groet,
Stephanie

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM