Klacht: Pakketje komt na 9 dagen retour bij verzender

Oktober17 op 13 maart 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
πŸ”„ In behandeling
Bedrijf DPD
Status In behandeling
Datum 13 maart 2018

Een klant heeft op 2 maart een pakketje afgegeven, maar na negen dagen kwam het retour bij de verzender. Na contact met DPD via chat en telefoon, waarbij de verbinding meerdere keren werd verbroken, werd beloofd dat het probleem zou worden opgelost en dat er teruggebeld zou worden, wat niet gebeurde. Uiteindelijk bleek het pakketje alsnog niet bezorgd te zijn.

Mijn Klacht:

Ik heb op 2 maart een pakketje afgegeven. Ik kreeg op woensdag de vraag van de beoogde ontvanger of ik het pakketje al had weggebracht. Ik heb toen direct navraag gedaan en bij de parcelshop was het pakketje niet meer. Ik heb toen gechat met DPD en daar werd mij dringend geadviseerd om te bellen (0,50 per gesprek). Dat heb ik donderdag gedaan. De eerste keer werd onverklaarbaar de verbinding verbroken, dus nogmaals bellen a €0,50. Mij is toen beloofd dat het uitgezocht zou worden en dat ik teruggebeld zou worden. De ontvanger gaf aan inmiddels via mail contact te hebben gehad met DPD en zij kreeg te horen dat het was opgelost. Dus dat ik niet werd teruggebeld heb ik toen maar laten gaan, het pakketje zou nu toch nog bezorgd worden. Wat schetst mijn verbazing vandaag!? De DPD-bus stopt voor mijn huis en bezorgt het betreffende pakje bij mij, met een zodanig beschadigd label dat het niet meer leesbaar is. Ik heb opnieuw gebeld met dpd (derde keer) en een medewerker legt de schuld volledig bij de parcelshop neer en wil zelf geen enkele verantwoordelijkheid nemen of mij tegemoet komen. En dan is ze ook nog boos dat ik haar niet uit wil laten praten, omdat de achterliggende reden mij niet interesseert. Het is toch niet mijn verantwoordelijkheid dat de parcelshop het pakketje aan de juiste koerier meegeeft? Kortom, een zeer slechte ervaring!

Gewenste Oplossing:

Ik wil sowieso mijn belkosten van €1,50 vergoed en als ik een nieuw label moet aanmaken ook die kosten. En dat staat los van de vervelende klantervaring voor mij en de ontvanger.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Ik zie net dat de status op 'bezorgd' staat (want bij mij afgeleverd!), dat betekent dat ik het label dus niet opnieuw kan gebruiken. Aanvullend: ik wil ook graag de kosten van label €4,- retour. Ik zal het pakket opnieuw moeten versturen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van DPD

8 jaren geleden - Hallo, Een erg vreemde zaak is dit. Het heeft een erg lange tijd geduurd tot dat dit pakket werd opgehaald bij de parcelshop. Ik heb nog een instructie van de ontvanger uitgevoerd en op het depot gevraagd om het pakket op te halen bij de parcelshop, dat is ook gebeurt maar dit pakket is daarna zoals je weet direct naar jou terug gekomen. Dit terwijl het dan natuurlijk naar afgesproken parcelshop had moeten gaan. Ik ga dit door zetten naar het depot in Joure en vragen om contact met u op te nemen voor verdere oplossingen. Onze excuses dat het zo vreemd en verwarrend is gelopen en we proberen dit zo goed mogelijk op te lossen. Met vriendelijke groeten, Martijn

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Ik ben nog in afwachting van de afhandeling van mijn klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk β€” niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM